Nailart: Een gewaagde carnavals-look

Linda~ Het zuiden van het land maakt zich al weken klaar voor een groot, meerdaags evenement: Carnaval. Veel mensen moeten gewoon werken, anderen nemen er vrij voor. Hoe dan ook, de voorbereidingen gaan ver, tot in de kleine details. Een outfit alleen is natuurlijk niet genoeg. Het gaat om groot, groter, grootst. Gek, gekker, gekst. Of mooi, mooier, mooist. En bij de dames gaat het vooral om details zoals de nagels, make-up en dat soort zaken. Vandaar dat ik vandaag eens alles uit de kast getrokken heb voor een spectaculaire carnavals nail-art. Want dit is DE kans om eens lekker gek te doen. Dus hier komt ie:

Wat heb je nodig?

16810691_708318156008781_1763707418_o

  • Witte nagellak (2 lagen)
  • Blanke nagellak
  • Topcoat (evt voor gellak)
  • 10 gekleurde veertjes
  • Nagelschaartje
  • Evt pincet (net wat je makkelijk vindt)
  • Je kan een UV-lamp gebruiken om het sneller te laten drogen
  • Extra: glitternagellak

Stap 1: Lak je nagels in 1 of 2 lagen wit. Mocht het niet 100% dekken is dat geen ramp aangezien het meeste toch bedekt wordt door het veertje.

16810343_708318126008784_1111557302_o

Doe de komende stappen even per nagel omdat het anders te snel droogt en je de veertjes er dus niet op kunt “lijmen”

Stap 2: Knip je veertjes alvast een klein beetje op maat van je nagels zodat je straks niet al te veel meer hoeft te knippen aangezien dat natuurlijk niet zo handig gaat met gelakte nagels 😉

16805424_708318122675451_49294088_o

Stap 3: Doe een laagje blanke lak op je nagel en leg er voorzichtig een veertje op. Probeer het zoveel mogelijk te leggen zodat het de vorm van je nagel volgt. Het “veerpennetje” laat je naar de bovenkant uitsteken zodat je hem daar af kan knippen als je dat vantevoren nog niet gedaan had. Aan de bovenkant knipt het namelijk makkelijker af dan aan de onderkant aangezien je aan de vingertoppen meer ruimte hebt om te knippen.

16880267_708318116008785_767827840_o

Stap 4: Doe alvast een laagje blanke lak erover zodat het veertje zich een beetje vastplakt.

Stap 5: Doe dit met alle 5 je vingers van je ene hand en  breng dan een laag topcoat aan.

16880192_708318186008778_376523494_o

Stap 6: Als je een UV-lamp hebt zorg je eerst dat je nagels droog zijn en zo niet dan wacht je even.

Stap 7: Doe hetzelfde met je andere hand

Stap 8: Breng naar wens een laag glitters aan en evt nog een laag topcoat.

16833558_708342926006304_1686967389_o

Het is helaas lastig om het eindresultaat mooi in beeld te brengen maar “live” oogt het echt spectaculair al zeg ik het zelf.

Wat was mijn ervaring met deze look? Het ziet er helemaal geweldig uit en hopelijk blijft het een paar dagen zitten. Een nadeel van dit vind ik persoonlijk dat er heel veel tijd in gaat zitten. Dit is geen probleem voor een speciaal feest, maar ik zou het niet op alle nagels doen voor de fun denk ik. Verder zou ik het voor een gewoon feest doen met bijvoorbeeld bruine veren, groene of zwart/witte veren. Deze kleur zou ik alleen in de zomer gaan gebruiken. Waarschijnlijk dat het dan allemaal ook wat sneller droogt dat dat kan een voordeel zijn. Mijn algemene indruk van deze look is verder positief omdat het niet moeilijk is maar het wel de indruk geeft. En zelf zou ik persoonlijk geen witte ondergrond meer doen omdat ik de witte lak vrij snel vond uitlopen. Daarvoor geef ik je de tip mee om met een wattenstaafje nagellakremover het overtollige weg te halen.

 

Hopelijk vinden jullie deze look grappig om eens te zien en ik ben benieuwd wat voor leuke nailart jullie wel eens geprobeerd hebben of willen gaan proberen.

 

2 thoughts on “Nailart: Een gewaagde carnavals-look

Geef een reactie

