Tip van de week: Vervelende wortelvlekken..

wortel_0.pngDeze week een tip waar de moeders onder ons het meeste aan hebben. Maar ook volwassenen knoeien natuurlijk wel eens iets. Misschien ken je het wel die vervelende oranje wortelvlekken in dat nieuwste shirtje van je baby of peuter. Ook al heb je je kleintje een knoeishort aangedaan toch zie je opeens weer een oranje vlek die er lang niet altijd uit gaat in de was. Ik wilde op een ochtend de was gaan doen en daar in de wasmand zag ik het liggen. Alweer een shirtje verpest. Als ik zelf mijn dochtertje eten geef en ik knoei spray ik het meteen in met een speciaal wasproduct voor vlekken. Daarmee krijg ik de vlekken er altijd uit in de was. Maar aangezien ik in de zorg werk en ik wel eens avonddiensten draai geeft mijn vriend ons dochtertje haar eten. Zonder het te zeggen gooit hij de kleding met de vlekken zo in de wasmand en ben ik zodra ik erachter kom vaak al te laat met het voorbehandelen van de vlekken. De zoveelste wortelvlek kreeg ik er daardoor niet uit in de was. Ik dacht nee niet weer iets weggooien wat nieuw is. Dat moet anders kunnen. Ik ben toen flink op internet gaan zoeken naar oplossingen. Ik vond daar de tip om de kleding in de zon te hangen. En ik dacht ja hoor daar geloof ik dus helemaal niets van. Toch heb ik het geprobeerd omdat ik niets te verliezen had. En ja hoor een dag later waren alle vlekken eruit. Nu stond er ook vermeld dat het ook bij oude wortelvlekken werkt. Ik had nog wat shirtjes liggen die voor de weggooi lagen en ook daar had ik het nog even mee geprobeerd. Het resultaat was verbluffend. Alle vlekken waren eruit. Ik was er zo blij mee dat ik deze tip graag met jullie wilde delen.

TIP: Nieuwe maar zeker ook oude wortelvlekken kun je uit kleding laten verdwijnen door de kleding in de zon te hangen. Het resultaat is verbluffend.

Geef een reactie

