Tip van de week: Je “zorgen” op het nachtkastje leggen..

notitieboek-my-thoughts-rozeChantal~ Waarschijnlijk voor jullie ook heel herkenbaar. Als ik ’s avonds in mijn bed lig lijken mijn hersenen wel op volle toeren te werken. Heel de dag heb ik de tijd gehad om over van alles na te denken en uitgerekend als ik in mijn bed lig bedenken mijn hersenen ineens wat ik allemaal nog moet doen of heb ik ineens de briljantste ideeën. Ik lag vaak uren wakker omdat ik er zo over na bleef denken omdat ik bang was om het te vergeten. Met als gevolg dat je ’s morgens als de wekker gaat nog erg moe bent omdat de nacht weer eens veel te kort was. Het is begonnen toen ik een kerstdiner wilde gaan maken voor de hele familie. Ik  moest die kerst ook gewoon werken aangezien ik in de zorg werk, maar kostte wat kost moest ik van mezelf perse een tapasdiner gaan maken. Ik wilde groots gaan uitpakken. Terwijl het bijna onbegonnen werk zou zijn als je ook nog eens moet werken tussen het koken door. Maar goed ik wilde mezelf natuurlijk niet laten kennen en ik hou er al helemaal niet van als ik iets niet kan. Nu voelen jullie het al aankomen. Er volgden heel wat slapeloze nachten over welke hapjes ik zou gaan klaarmaken en wat ik daarvoor allemaal in huis moest halen. Na de zoveelste slapeloze nacht gaf ik het op. Dat moet anders kunnen. Ik heb vanaf die dag een notitieboekje op mijn nachtkastje gelegd. Als ik ooit ’s avonds in bed iets bedenk wat ik niet moet vergeten dan doe ik het lampje aan en schrijf ik het snel op in het notitieboekje. Ik klik het lampje weer uit en draai me om en val heerlijk in slaap. Sinds die dag heb ik nooit meer onnodige slapeloze nachten gehad.

Tip: Leg een notitieboekje en een pen op je nachtkastje zodat je de “zorgen” op het nachtkastje kunt leggen en zelf heerlijk kunt gaan slapen.

7 thoughts on “Tip van de week: Je “zorgen” op het nachtkastje leggen..

    • Ik heb het eerst ook op mijn telefoon geprobeerd, maar het nadeel van mijn telefoon was dat ik de notities er niet meer kon aanpassen. Dus als ik wat extra wilde toevoegen aan mijn notitie dan moest ik meteen weer een heel nieuwe notitie maken. dus kreeg ik 100 aparte notities over 1 onderwerp. niet handig terugzoeken en daarom heb ik de notitieboekjes tevoorschijn gehaald 🙂 veel succes. hopelijk werkt het voor jou ook fijn.

      Like

Geef een reactie

