Een leuk alternatief voor chocolade paaseieren

Linda~ Het zal niemand ontgaan zijn dat de winkels al maandenlang vol liggen met chocolade paaseieren. Het ziet er allemaal prachtig uit, al die kleuren en maten.

m1gy2a5w16q0_3

Helaas is het zo dat onze kinderen niet teveel chocolade mogen hebben. Niet vanwege het feit dat ik vind dat ze teveel suikers binnen krijgen en op hun gewicht moeten letten. Nee, zij krijgen van regelmatig chocolade eten namelijk last van slijm waardoor ze benauwd worden. En hoe lastig is het dan als al die mooie eitjes daar in de winkel liggen. Speciaal voor kinderen zijn er namelijk paaseieren van allerlei figuren zoals Cars, Frozen, Minions, maar ook van Milka en noem het maar op. Nogmaals, dat ziet er allemaal prachtig uit in de winkel, dat vinden Lucas & Eva natuurlijk ook. Tot aan hun 2e jaar vond ik ze sowieso nog te klein voor paaseitjes dus was dat geen probleem. Vorig jaar vond ik het echter wel een beetje sneu voor ze. Winkels vol en zij mochten er bijna niets van hebben. En ik zeg bijna omdat zij natuurlijk wel eens een paaseitje krijgen en daar blijft het dan ook even bij. Ik ben vorig jaar rond gaan vragen hoe andere (tweeling)ouders dat deden en daar kreeg ik toch een leuke en vooral ook ideale tip: Plastic eieren die je zelf kan vullen.

17571041_727680027405927_872521935_o

Vorig jaar heb ik een 8-pak verrassingseieren gekocht. Hier zaten snoepjes in die veel te hard waren, maar de kleuren van de eieren waren zo leuk. Dus heb ik de snoepjes eruit gehaald en heb ik ze gevuld met rozijntjes. Dat vond ik toen wel een leuk alternatief voor een 2-jarige. Inmiddels zijn ze 3 jaar en ging in eens rondkijken wat nog meer leuk is om in zo’n verrassingsei te doen. Je kunt er namelijk voor kiezen om de eieren al eerder te vullen als je rond de Paasdagen zelf een drukke planning hebt. Dan is het slim om te kiezen voor voorverpakt snoep zoals uitdeelzakjes. Onder andere Lidl, Hema, Action en Zeeman verkopen voor een leuk bedrag verschillende soorten uitdeelsnoep. Mocht je met Pasen zelf tijd genoeg hebben kun je er voor kiezen om de eitjes de ochtend zelf nog te vullen met wat je maar wil. Voor de kinderen die wel chocolade mogen kun je er ook zelf chocolade snoepjes in doen, dan ben je nog altijd voordeliger uit dan dat je een paar al gevulde verrassingseieren koopt. Vooral omdat je deze lege verrassingseieren naderhand afwast en volgend jaar weer kunt vullen met iets nieuws. Hieronder zet ik wat tips op een rijtje om de eieren te vullen:

17571686_727680000739263_1213636388_o

Natuurlijk zijn er nog veel meer leuke ideeën om deze handige herbruikbare eieren mee te vullen.

Waar kun je deze leuke, en handige eieren momenteel kopen? Dat heb ik voor jullie uitgezocht en ook daarvan zal ik de links hieronder zetten zodat je zelf kunt kijken welke je het leukst vindt.

Hopelijk hebben jullie allemaal net zo veel lol aan de voorbereidingen van de Paasdagen als wij. Waarmee zouden jullie de eieren vullen en wat zijn jullie plannen met Pasen?

17571142_727679994072597_10521891_o

8 thoughts on “Een leuk alternatief voor chocolade paaseieren

  1. Wat leuk, die eieren!! Ik zou er snoep banaantjes, yoghurt rozijnen of toverballen in doen.

    Ouderwets choco eieren verstoppen.. maar als ze alles gevonden hebben, mogen ze het zelf nog een keer voor ons verstoppen!! Haha!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

