Tip van de week: Besparen en tegelijk goed voor het milieu..!

Elke week heb ik bij de supermarkt een aantal plastic tasjes waar groenten en fruit in afgewogen wordt. Deze kleine tasjes verdwijnen al erg snel bij het afval omdat ze vaak net te klein zijn om er iets in te vervoeren. Een tijdje geleden kwam ik erachter dat ik geen pedaalemmerzakjes meer in huis had. Ik had net mijn wekelijkse boodschappen in huis gehaald en ik had vrij weinig tijd (en zin) om voor een rolletje pedaalemmerzakken weer helemaal terug te gaan naar de winkel. En dus ging ik in de kast opzoek naar een alternatief. Gelukkig had ik nog een paar plastic tasjes van de groenten afdeling in de kelderkast liggen. Deze heb ik in die week gebruikt als pedaalemmerzakjes voor op de badkamer en bij het toilet. Het bleek ook nog eens de perfecte maat te zijn voor mijn emmertjes. Vanaf heden gooi ik mijn groenten-zakjes dus niet meer weg, maar worden ze mooi hergebruikt. Ditzelfde doe ik met gebruikte boterhammenzakjes. Deze worden hergebruikt doordat ik ze als luierzakjes gebruik. Goed voor je portemonnee en ook zeker goed voor het milieu.!

TIP: Hergebruik plastic groententasjes!

20170327_134351.jpg

Geef een reactie

