Handige schoonmaaktips die veel tijd en energie besparen

Linda~ Vanmorgen was het weer tijd om de boodschappen voor het weekend te doen. Aangezien ze eindelijk weer eens in de aanbieding waren kocht ik meteen ook een voorraad Sorbo schoonmaakdoekjes op rol. Ik ben er dol op want met een ondernemende tweeling valt er hier nogal eens wat drinken om of zitten ze gezellig met hun plakvingers aan de raam. Kortom, het vliegt er hier doorheen alsof het niks is en dan heb ik nog niet eens smetvrees hihi. Deze week zijn bij Albert Heijn alle schoonmaakproducten 2+1 gratis en je krijgt er ook nog eens het tijdschrift Libelle Schoon bij.

17670517_729197047254225_2128936848_o

Ik heb geen hekel aan schoonmaken, maar mijn favoriete bezigheid is het toch ook weer niet. Aangezien ik chronisch ziek ben ben ik altijd op zoek naar tips waardoor ik dingen in het huishouden eventueel zelf zou kunnen doen op goede dagen want die mogen niet teveel energie kosten. Het grootste deel ben ik toch afhankelijk van anderen die mij vrijwillig komen helpen met het huishouden dus wat dat betreft heb ik totaal geen klagen. Goed, terug naar het magazine. Ik zat dus vanmiddag lekker in het zonnetje met m’n boekje terwijl de tweeling zich ondertussen vermaakte in de zandbak en op de trampoline. Eerlijk is eerlijk, er stonden in dit blad verrassend veel tips waar ik wat aan had. Kleine handigheidjes die een groot verschil maakte. En het mooie ervan was dat de meeste tips weinig tot geen geld kosten aangezien je veel dingen wel in huis hebt. Ik zal een paar van deze handige tips met jullie delen aangezien ik hoop dat het jullie natuurlijk ook veel tijd en energie bespaart.

  • Als je meubels muf ruiken kun je ze opfrissen door er wat baking soda op te strooien en op te zuigen. Daarna ruiken ze weer heerlijk fris.
  • Wil je een mooie lazen vaas zonder zo’n lelijke doffe waas? Pel dan een ei, doe de eierschaal in stukjes in de vaas en doe er water bij. Roer tot er een draaikolk is en je ziet dat de waas verdwijnt.
  • Roestvrij staal kun je weer als nieuw laten glanzen door het te poetsen met een paar druppels babyolie. Sla-olie of olijfolie doet het ook prima. Dit heb ik vandaag uitgeprobeerd met onze kookplaat en magnetron 😀
  • De bacteriën in een vaatdoekje verdwijnen door hem uit te wassen op 60 graden. Het kan echter ook door de (natte) doek 2 minuten in de magnetron te doen. Hierna zijn 99% van de bacteriën dood.
  • Een vuil rooster van je oven krijg je weer als nieuw als je hem 6 uur laat weken in een grote pak met heet water en wat waspoeder.
  • De jaloezieën schoonmaken gaat heel makkelijk door het gebruik van een tang en 2 (viscose)doekjes. Zet aan allebei de kanten van de tang een doekje vast met elastiekjes en voila. Als je dan knijpt heb je dus meteen de boven- en onderkant schoon.
  • Je krijgt de muffe geur zo uit de stofzuiger door eerst een beetje waspoeder op te zuigen.
  • Een theelepel soda in de vaas houdt snijbloemen langer mooi.
  • Heeft je kind of huisdier een ongelukje gehad op het tapijt? Als je er wat soda opstrooit en het een paar uur laat intrekken en drogen kun je het daarna zo opzuigen.
  • Heb je aanslag in je theepot? Doe er een eetlepel soda in, kokend water erop en een uurtje laten weken. Vervolgens nog even uitspoelen met kokend water en weg is de aanslag.
  • Stinkt je magnetron? Breng een kopje azijn 1 minuut aan de kook, laat het even staan en doe dan de binnenkant van de magnetron af met een doekje.

Er stond ook nog voor iedereen een poetshoroscoop in. Dit was die van mij 😉

17668695_729212110586052_1631341077_o

Heb jij nog handige energiebesparende tips?

2 thoughts on “Handige schoonmaaktips die veel tijd en energie besparen

  1. Ik moet dat boekje ook hebben. Haha. Volgens mij is hier veel op. Maar de doekjes op rol zijn ook in de aanbieding? Ik koop die altijd bij de Action als we op vakantie gaan. Moet je eens kijken Lin of dat niet hetzelfde werkt altijd goedkoper dan van de Sorbo lijkt me.

    Maar dat boekje lijkt me erg handig. Xxxxxx.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

