“Ik wil een Prentenboek” start 7 april

Linda~ Vrijdag 7 april start de actie “Ik wil een prentenboek”. Deze actie is een initiatief van de Stichting Geef mij maar een boek! In deze stichting hebben boekhandels van Nederland zich verenigd sinds vorig jaar. De bedoeling van de actie is om een door hun geselecteerd boek goedkoop aan te bieden zodat meer kinderen de kans hebben om mooie boeken aan te kunnen schaffen. Vorig jaar was er gestart met de actie geef mij maar en boek! met “Oorlogswinter” van Jan Terlouw. Aangezien er tijdens de eerste actie ruim een kwart miljoen exemplaren verkocht  waren kon er zeker gesproken worden van een groot succes. Eerder dit jaar was de tweede editie van geef mij maar een boek! met “Achtstegroepers huilen niet” van Jacques Vriens.

Echter besloten ze dit jaar om het uit te breiden met prentenboeken door de actie “Ik wil een prentenboek” en daarmee trappen ze dus af met “De Gruffalo” van Julia Donaldson en Axel Scheffler.

De Gruffalo gaat over een muisje, dat door allerlei dieren als een lekker hapje wordt gezien. Door heel slim een verschrikkelijk monster te verzinnen, de gruffalo, weet hij iedereen op een afstand te houden, óók de gruffalo zelf die echt blijkt te bestaan! Fijn prentenboek vol verrassing, herhaling en een bevredigend slot in goedlopende tekst op rijm. Op de illustraties is een goeiïg monster afgebeeld: lekker spannend griezelen, maar niet eng! Vanaf 4 jaar (Boek en Jeugd Online). Bron: https://www.leesplein.nl/

Vanaf vrijdag is het boek De Gruffalo te koop voor 2,- OP=OP Voor meer informatie zie de website: http://www.ikwileenprentenboek.nl/

Ik ga zeker een exemplaar scoren, en jij?schermafbeelding-2017-02-01-om-17-23-47.png

5 thoughts on ““Ik wil een Prentenboek” start 7 april

  1. Wat een leuk idee! Maar gruffelo kennen we al! Met koningsdag ga ik samen met dochterlief haar boeken verkopen die zij niet meer leest of waar ze al te groot voor is. Dit niet duurder dan 2 euro. Hopelijk kunnen we veel kinderen blij maken!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

