Inpakken en uitpakken wordt een feestje..

Chantal~ Afgelopen week is Tess 1 jaar geworden. Een heel bijzondere mijlpaal. Dat moest natuurlijk groots gevierd worden en dat betekent natuurlijk ook Cadeautjes. Nu zou je denken. Gooi er snel even een papiertje omheen. Maar zo ben ik niet. Ik vind altijd de verpakking van een cadeau al een feest op zich. En vooral tijdens het eerste jaar van mijn dochtertje vind ik het toch wel erg leuk om de cadeautjes net wat mooier in te pakken dan dat je normaal zou doen voor kinderen. Ik vind het namelijk erg mooi staan op de foto’s als de cadeautjes voor de eerste mijlpalen mooi zijn ingepakt. Denk dan aan de eerste sinterklaas, eerste kerst en in dit geval de eerste verjaardag. Blijft toch een beetje speciaal en tijdens het eerste jaar maak je ook altijd nog de meeste foto’s. Persoonlijk gebruik ik graag lint voor het decoreren van de cadeautjes. Ik vind het altijd wel een beetje lastig om verschillende linten met elkaar te combineren. Vaak zie je in de winkel weer net niet de juiste linten die bij elkaar passen. Nu heb ik een ontzettend leuke website gevonden die Strikkenpakketten verkoopt. Neem eens een kijkje op hun website. Zij hebben voor jou al de juiste combinatie gemaakt van de meest prachtige linten. Echt een aanrader. Zelf heb ik gekozen voor een zilverenpakketje omdat dat bij bijna elk inpakpapier wel mooi staat. En omdat er een mooi sterrenlint bij zit. Sterren vind ik altijd zo lief als je voor kinderen iets inpakt.

layout.jpg

Ik ben als volgt te werk gegaan met mijn linten. Allereerst heb ik met het bredere lint lusjes gemaakt. Een paar langs elkaar en daar heb ik uiteindelijk een slag omheen gedaan met het lint. Aan de achterkant heb ik het met een plakbandje vastgezet.

Vervolgens heb ik een stuk van het prachtige sterrenlint door de lus gehaald. Je kunt er zelf zoveel tussen doen als je zelf wilt. En ook kun je eindeloos combineren met de verschillende linten.

Ik heb er voor gekozen om het dunne lint om het pakje heen te draaien omdat ik het voor Tess leuk vond dat Woezel en Pip ook nog goed opvielen. Ik heb het dunne lint aan de achterkant van de strik door de lus gehaald en met een knoopje vastgezet. Ook heb ik het dunne lint een keer om de strik gehaald zodat hij goed blijft zitten. Daarna heb ik het dunne lint om het pakje gedraaid en heb ik het bij de strik weer geknoopt. Ik heb er bewust voor gekozen om de knoop daar te doen zodat je de uiteindjes ook weer mooi uit kan laten komen bij de strik. Dan heb ik die als extra lintjes er weer bij hangen. Van “afval”- stukjes maak je dan weer iets moois.

cadeau tess.jpg

Vind jij cadeautjes inpakken ook altijd zo leuk? Heb je nog een leuke tip voor ons?

2 thoughts on “Inpakken en uitpakken wordt een feestje..

Geef een reactie

