Tip van de week: Tequila Sunrise DIY

Linda~ Velen van ons zullen het wel herkennen. Er is iemand jarig en je hebt eigenlijk geen idee wat je de jarige kunt geven. Op de vraag wat de jarige wil komt vaak een antwoord in de trend van: “Het is altijd goed”, “Doe maar wat” of “Ach, het is al leuk dat je erbij bent”. Ik persoonlijk vind dat minder leuk omdat ik graag moeite voor iemands cadeau wil doen. Tenzij diegene graag iets wil zoals een boekenbon, tuinbon of wat dan ook. Maar zelfs in dat geval probeer ik er nog iets leuks van te maken in plaats van alleen de bon in kwestie. Geld vind ik persoonlijk ook minder leuk, maar ook hierbij vind ik het geen probleem als de jarige graag geld wil, ik bedoel het is niet mijn verjaardag dus dan doen we dat netjes. Behalve geld lijkt het bijna gewoonte om voor een man bierpakketten te geven of in sommige vriendengroepen gewoon een krat bier. Het zal misschien wel een mannending zijn, ik vind het in elk geval ook niet een heel origineel cadeau meer. Tja, wat gaan we dan geven aan iemand die eigenlijk niets speciaals wenst voor zijn of haar verjaardag? Daar had mijn zus nou een leuk idee voor, dus ik was haar dan ook erg dankbaar voor dit originele idee: Een DIY-pakket om Tequila Sunrise te maken.

Onze vriend die jarig was is op zich niet zo’n liefhebber van bier. Hij drinkt het wel, maar dat was het dan ook. Een speciaal drankje zoals een likeur of cocktail vindt hij op vakantie altijd lekker. Hoe gekleurder de cocktail hoe vrolijker hij er van wordt. En aangezien het de laatste tijd lekker zomers weer is geweest had ze bedacht dat het wel eens leuk zou zijn om een pakket te geven om zelf zo’n heerlijke cocktail te maken. Aangezien ik zelf ook dol ben op vrolijke kleurtjes besloten we om te gaan voor Tequila Sunrise, er vanuit gaande dat hij deze wel zou lusten. Eerst heb ik het recept opgezocht en de ingrediënten ervoor verzameld. We hebben bewust gekozen voor Grenadine van het Albert Heijn huismerk omdat deze het lekkerst schijnt te zijn in cocktails. Tequila heb je echter zoveel verschil in dat ik besloot om toch maar een beetje binnen het budget te blijven, en daarnaast zag de fles er erg grappig uit met de Sombrero erop. De jus d’orange kun je natuurlijk gewoon pakken welke je het lekkerst vindt dat is ook weer ieder persoonlijk. Als laatste hoort er natuurlijk een sinaasappel bij, maar deze heb ik pas een half uur voor we naar het feest gingen in het pakket gedaan in verband met het warme weer dat weekend. Alle ingrediënten heb ik samen in een cadeaudoos gedaan en om het geheel af te maken heb ik een receptenkaart gemaakt door middel van handletteren en deze kaart is zo geworden..

Je kunt zo’n pakket maken in alle soorten en maten. Dit is namelijk het cadeau dat je zo persoonlijk mogelijk kunt maken voor zowel mannen als vrouwen. Houdt iemand van bakken, kun je steeds bijvoorbeeld een andere taart of cake laten maken. Houdt iemand net zoals onze vriend van cocktails kun je steeds weer een andere cocktailset geven. Hieronder op de foto kun je zien hoe ons pakket geworden is (de sinaasappel staat dus niet op de foto).

18870516_762972523876677_1870387049_o

Heb jij al ooit zo’n persoonlijk en origineel cadeau gegeven of heb je zelf nog tips voor een origineel cadeau?

5 thoughts on “Tip van de week: Tequila Sunrise DIY

Geef een reactie

