Een fietshelm bij kinderen, overdreven of noodzakelijk?

Linda~ Onze tweeling heeft tot nu toe altijd veel lol gehad van hun loopfietsen. Ze hebben samen zoveel kilometers gemaakt dat de banden bijna versleten zijn. En dat is helemaal niet erg aangezien ze inmiddels toe zijn aan hun volgende fiets, de eerste “echte” van 12 inch. En dat is natuurlijk heel er stoer vinden onze twee ondernemers. Tot nu toe konden ze een beetje oefenen in de tuin en heb ik ze meegenomen naar een parkeerterrein waar het doordeweeks bijna verlaten is, om daar nog meer te oefenen. Tot nu toe hebben ze nog hun zijwieltjes omdat ze meer met de loopfiets rijden dan op hun gewone fiets. Straks komt er echter een moment dat de zijwieltjes er af gaan en ze het dan toch echt zelf mogen doen. En dan komt er nog het tijdstip waar ik zelf een beetje tegenop zie eigenlijk. Je kunt ze niet alleen maar veilig in de tuin of op een parkeerterrein laten fietsen, er komt namelijk een moment dat ze echt het verkeer in gaan. Eerlijk gezegd krijg ik er een beetje de kriebels van want hoe gaat dat straks? Ik kan ze helaas niet overal tegen beschermen. Vallen in het verkeer, daar zie ik het meeste tegenop. En natuurlijk, vroeger ben ik waarschijnlijk ook regelmatig gevallen met de fiets en ik ben er groot mee geworden.

Ben je nieuwsgierig geworden naar de rest van ons artikel? Lees dan verder op de website van Thuisleven.com.

fietshelm

One thought on “Een fietshelm bij kinderen, overdreven of noodzakelijk?

Geef een reactie

