Verslag van SpellenSpektakel 2017

Linda~ Onze familie is dol op spelletjes in allerlei soorten, vormen en maten. Al zolang ik me kan herinneren, spelen we spelletjes overdag en ’s avonds na het avondeten. Iedereen van onze familie kan met z’n allen een spel spelen erg waarderen. Zo kan ik me herinneren dat we vroeger bij opa en oma al verschillende soorten spellen speelden, van mens-erger-je-niet tot sjoelen. Later speelden we steeds meer verschillende spellen aangezien mijn ooms en tante ook dol waren op wat tactische spellen. Ook de familie van mijn man is dol op gezelschapsspellen al is dat soms wat lastig omdat mijn schoonmoeder slechthorend is, maar onmogelijk is het uiteraard niet. Zodra we ouder werden kwamen er ware spelletjesavonden met vrienden, soms zelf nog voor we een avond uit gingen. En uiteindelijk toen we samen gingen wonen bleven de spelletjesavonden met vrienden doorgaan en passeerden er veel verschillende spellen.  Het is dan ook niet geheel vreemd dat onze tweeling spelletjes spelen een van de leukste bezigheden vindt. We hebben dan ook veel verschillende spellen in huis en zelfs nog exemplaren die van onszelf vroeger zijn geweest. Dat maakt het nog veel leuker om samen met de kinderen te spelen.

SPELLENSPEKTAKEL 2017 IN BEURSGEBOUW EINDHOVEN

Zodra we het Beursgebouw binnen komen ziet het er al meteen gezellig uit omdat er overal plekken zijn waar mensen samen spellen uit kunnen proberen. De eerste 2.500 bezoekers krijgen een goodiebag met allerlei leuke dingen erin. Ik ben dol op spellen maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit zoveel verschillende bij elkaar gezien. Voor iedere speler is er wel een spel te vinden dat bij hem of haar past. In elk thema, van actiespel tot tactisch spel is er voldoende keuze op de beurs. We lopen een rondje, nou ja het is een behoorlijke ronde en bekijken alle stands eens op ons gemak. Overal lopen medewerkers rond die je alles kunnen vertellen over bepaalde spellen. Zij vertellen je hun ervaringen met het spel en hebben zij dat niet dan sturen ze je door naar een collega die dat vast wel heeft. Zoals ik al zei wordt er voldoende mogelijkheid geboden om een spel uit te proberen om te zien of het iets voor je is. Je krijgt er eventuele tips & tricks te horen van andere spelers.

Om de rest van deze leuke dag te bekijken en om te zien wat mijn persoonlijke favoriet was verwijs ik je door naar de website van Thuisleven.com.

23514854_846735918833670_1950990945_o.jpg

Plaats een reactie