Recensie “Luuk en Lotje. Het is kerst!”

Linda~ Het is alweer half november en inmiddels is het huis omgetoverd in Sinterklaas-stijl maar dat hadden jullie vast niet anders verwacht. Zaterdag komt de goede man aan in Nederland met zijn Pieten en wij zijn er klaar voor. Ondanks dat het nog Sinterklaas moet worden ben ik stiekem toch al een beetje bezig met Kerst. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hier niet eerder zal versieren dan na Sinterklaas. Dat heeft er dan ook wel mee te maken dat de tweeling dus 5 december jarig is en ze nog in de Sint geloven. Dat vind ik persoonlijk dan wel sneu om alle versiering zo weer naar boven te doen voor hij het land uit is. Wel weten Lucas en Eva dat ik dol ben op Kerst, maar dat zijn ze gelukkig zelf ook dat scheelt dan.

Ondertussen ben ik al wel bezig geweest met wat voorbereidingen voor kerst zoals decoraties en dergelijke. Zo vind ik het altijd prettig om leuke diy’s op tijd ingepland te hebben zodat jullie daar zeker van mee kunnen genieten maar ook dat jullie de tijd hebben om er zelf mee aan de slag te gaan. Aan de andere kant kan ik de tweeling ook zeker niet vergeten in mijn voorbereidingen want jullie weten vast nog waar ze onder andere dol op zijn… boeken! Een tijd geleden kreeg ik weer een heel leuk boek toegezonden over het thema Kerst. Zodra ik het boek zag wist ik al dat het hier goed zou scoren en ik ga je ook vertellen waarom.

Luuk en Lotje. Het is kerst!

Een paar weken geleden valt er een boek op de mat en als we het uitpakken lijkt het al een feest. Op de een of andere manier straalt de kaft warmte uit en komen we meteen in de kerstsfeer. Ook de kinderen zijn meteen geïnteresseerd en vragen of ik het wil voorlezen. Het boek heeft een fijn formaat en bevat geen grote lappen tekst wat voor de kinderen heel fijn is. Het valt me op dat de letters wat groter zijn en dat er veel woorden in staan die Lucas en Eva bijna of zelfs al kunnen lezen nu ze bijna 5 worden. Ze zijn hier de laatste weken heel erg mee bezig namelijk. Het boek vertelt het verhaal van een kerstdag met familie en alles wat daarbij komt kijken. Elke pagina is voorzien van prachtige illustraties die je stuk voor stuk een kerstgevoel geven. Van het uitzoeken van een kerstboom tot het gezellig samen eten en cadeau’s uitpakken. De illustraties zijn zo gemaakt dat het bijna lijkt alsof de lampjes in de kerstboom echt licht geven. De kinderen vinden het boek zo mooi dat ze vragen of ik het nog een keer voor wil lezen en dus lees ik het meteen nog een tweede keer voor. Jullie snappen wel dat ik het boek ondertussen nog wel wat vaker voorgelezen heb. Van deze serie wil ik zeer zeker meer boeken voor onze tweeling want het is een aanwinst voor onze boekenkast. Dit wordt namelijk zeer zeker een nieuwe favoriet.

43623144_1885788161529425_6629382802783600640_n (1).jpg

In de serie van Luuk en Lotje zijn reeds de volgende titels verschenen:

Wist je dat Ruth Wielockx nog veel meer leuke boeken heeft geschreven? Voorlezen is belangrijk en bovendien zorgt het voor een rustmoment na een drukke dag van spelen en leren. Neem eens een kijkje op de website van Ruth om te zien welke leuke titels jou aanspreken. Om nog meer van de boeken te genieten heeft ze prachtige kleurplaten voor je op haar website gezet.

Luuk en Lotje. Het is kerst! is te koop bij Bol.com.

Auteur: Ruth Wielockx

Illustraties: Ruth Wielockx