Linda~ Eind december had ik eindelijk weer eens avondje voor mezelf, manlief ging gezellig wat drinken bij een vriend dus ik had het rijk alleen. Met een maskertje op besloot ik eens even helemaal niks te doen. Nou ja dat was niet helemaal waar want ik keek naar een van de leuke series op Netflix die ik nog nooit gezien had, namelijk Gilmore Girls. Mijn verwenavond maakte ik compleet door te genieten van een alcoholvrije Radler aangezien alcohol niet verstandig is vanwege mijn gezondheid. Daarnaast drinkt degene die alleen thuis is bij de kinderen sowieso niet, dat is een regel die we samen afgesproken hebben. Je weet immers nooit of er iets voorvalt waardoor je alsnog moet rijden.
In elk geval was het zo dat ik een heerlijke rustige avond had tot mijn telefoon begon te piepen. Er kwamen ineens een aantal e-mails binnen van Wehkamp die me bedankten voor de bestelling die ik zojuist gedaan had. Eventjes dacht ik nog dat manlief misschien iets besteld had terwijl hij bij die vriend was. Echter toen ik de mails ging openen sloeg m’n hart bijna letterlijk over: de e-mails vertelden me namelijk dat er twee drones besteld waren en een pakket met sportkleding. Samen had het een waarde van meer dan 1000 euro, dus het was ook geen klein bedrag. Dit alles gebeurde natuurlijk om kwart voor twaalf in de avond dus ik was al bijna overtuigd dat ik niets kon doen op dit tijdstip en dat ik gewoon een groot probleem had.
Ik nam een kijkje op de website van Wehkamp en zag dat de klantenservice tot twaalf uur te bereiken was dus ik belde zo snel ik kon. Zodra iemand opnam was ik al bijna in alle staten en stond ik op het punt om in tranen uit te barsten, ik bedoel 1000 euro is voor ons een groot bedrag dat we niet zomaar kunnen missen. De medewerkster van Wehkamp nam op en ze klonk als een hele vriendelijke, iets oudere, dame. Ze stelde me gerust en na het opnemen van mijn gegevens vertelde ze me dat ze de bestellingen al geannuleerd hadden voor ik gebeld had. Zij vonden het namelijk een hele vreemde bestelling aangezien het onder andere twee dure drones betrof. De medewerkster deed zo haar best om mij op m’n gemak te stellen en gerust te stellen dat ik opnieuw wel in huilen uit kon barsten van dankbaarheid. Dat vertelde ik haar ook en ze antwoordde dat ik me niet meer druk hoefde te maken want dat alles nu geregeld was. Wel gaf ze me de tip om mijn wachtwoord aan te passen zodat de kans kleiner was dat ik opnieuw de dupe zou worden van zoiets. Nu had ik dat tijdens ons gesprek al meteen gedaan maar toch was ik heel dankbaar voor de tip. Ondanks dat alles zo snel geregeld was en Wehkamp me beschermd had voor zo’n akelige aanval sliep ik die nacht slecht.
Een paar dagen later kreeg ik een anonieme gespreksoproep, iets waar ik normaal al een hekel aan heb maar ik nam de telefoon toch aan. Het bleek een andere medewerkster van Wehkamp te zijn om te vragen hoe het nu ging. Ze gaf me als tip dat ik nog even mijn wachtwoord moest veranderen van mijn Wehkamp-account dus ik vertelde dat ik dat al gedaan had maar ik bedankte haar even goed. Daarna gaf ze me nog de tip om ook de wachtwoorden bij andere webshops te veranderen om hetzelfde te voorkomen. Dat vond ik zo bijzonder dus ik vertelde de medewerkster dat ik Wehkamp en hun medewerkers echt heel dankbaar was. Daarna vertelde ze me dat ze dat eigenlijk nooit horen en dat vond ik zo ontzettend triest. We weten het altijd heel gauw te vertellen en te verspreiden als iets niet goed gaat maar wanneer iets juist wel heel goed gaat hoor je er weinig mensen over.
Hierbij wil ik Wehkamp en hun medewerkers alsnog heel erg bedanken dat ze me zo beschermd hebben tegen deze internetaanval. Zonder hun oplettendheid hadden we anders zo’n ontzettend groot probleem gehad. Vandaar dat ik besloot om dit artikel te schrijven en voortaan zeker bij Wehkamp te blijven bestellen. Echter bleef het niet bij de hartelijkheid en de hulp die ik hierboven beschreven heb. Zodra ik Wehkamp op de hoogte stelde van het blogartikel en ik de preview doorstuurde verzekerden zij me dat ze de medewerkers in kwestie mijn complimenten door zouden geven. Later die week kreeg ik nog een persoonlijke email van een medewerkster van Wehkamp en van een andere medewerker kreeg ik nog een cadeaubon van 10 euro als soort tegemoetkoming van de schrik. Telkens weer kregen ze het voor elkaar om me op mijn gemak te stellen en het goed te maken terwijl zij niet de personen zijn geweest die iets verkeerd hebben gedaan.
Heb jij al eens in een soortgelijke situatie gezeten en hoe was dat opgelost?