Recensie “Het konijn, het Donker en de koektrommel”

Linda~ Wij mogen gelukkig niet klagen in dit geval maar ook bij ons zitten er ooit van die avonden bij. Veel ouders herkennen het vast wel: het is het einde van de dag en het is kinderbedtijd. En dan begint het: het duurt soms een eeuwigheid om ze überhaupt naar boven te krijgen. Ineens bedenken ze dat ze nog dat ene spelletje willen spelen of die andere tekening af willen maken. Als je nog visite hebt willen ze in iedereen nog een knuffel geven, daar heb ik dan nog weinig moeite mee maar je snapt m’n punt denk ik wel. Dan denk je dat je het gewonnen hebt maar ik zou nog niet juichen want zodra je beneden bent en de babyfoon hebt aangezet begint fase twee: wederom moet er nog van alles gebeuren want we gaan in elk geval nog niet slapen.

En zo was er ook eens een konijn dat niet wilde gaan slapen. Gelukkig was konijn heel erg creatief in het bedenken van oplossingen. Hij sloot het donker namelijk op in een koektrommel zodat het niet meer donker zou worden. Toch was het Donker erg aardig ondanks dat konijn hem gevangen hield in de koektrommel. In dit boek probeert Donker konijn ervan te overtuigen waarom Donker zo belangrijk is voor alles en iedereen. Veel dieren kunnen namelijk niet zonder Donker. Pas zodra ziet dat ook zijn worteltjes niet kunnen groeien zonder Donker lijkt konijn overtuigd. In het boek zit een koektrommel pop-up die je kunt openen om samen met je kind je kijken hoe bijzonder het donker kan zijn. Het is een erg leuk boek om te lezen en de illustraties in het boek zijn werkelijk prachtig om te zien. Wij raden dit boek dan ook zeker aan om eens te lezen.

Het konijn, het Donker en de koektrommel is te koop bij Gottmer Uitgevers Groep.

Auteur: Nicola O’Byrne

ISBN: 9789025770532