Recensie “10 redenen waarom schildpadden geweldig zijn”

Linda~ Vorige week kon je lezen over het geweldige boek van Gottmer waarin we veel te weten kwamen over olifanten. De olifanten zijn namelijk een van de dieren die we erg indrukwekkend vinden. Tot onze grote vreugde heeft Gottmer nog een boek uitgebracht in deze serie. Naast het boek over de olifanten is er namelijk ook nog een prachtig boek over waarom schildpadden zo geweldig zijn. Tja nu zul je misschien denken: schildpadden, zijn die leuk dan?

Wij vinden namelijk van wel, want de schildpadden blijven ook altijd leuk om naar te kijken bij Dierenrijk. In de winter houden ze dan wel een winterslaap en zie je ze niet. Maar zodra ze weer buiten zijn namen we altijd een kijkje bij deze grappige diertjes. Ten eerste al vanwege het feit dat ook kleine kinderen deze kunnen zien zonder dat ze er veel moeite voor hoeven te doen. Het verblijf van de schildpadden heeft namelijk grote ramen die laag bij de grond zijn zodat ook de dreumesen die net lopen en de kleintjes die in de wandelwagen zitten alles goed kunnen zien. Toch zijn wij ook al wat langer fan van de schildpadden, vooral op plaatsen zoals Sealife. Ik kan daar uren zitten in zo’n tunnel om te kijken naar hoe de schildpadden rondzwemmen over je hoofd en langs je. Het geeft me een gevoel van rust, even een pas op de plaats doen.

Maar wat maakt schildpadden dan echt zo geweldig dat daar een boek over geschreven kan worden? Ten eerste leer je weer de verschillende soorten schildpadden en dat zijn er meer dan ik dacht kan ik je vertellen. Het boek neemt je mee op reis zoals alleen schildpadden dat kunnen. Daar ben ik stiekem dan wel een beetje jaloers op moet ik eerlijk zeggen. Het boek is net als het boek over de olifanten voorzien van prachtige illustraties zodat je dit boek er makkelijk bij kunt pakken als je niet in de gelegenheid bent om elke dag even naar Sealife te gaan. En als laatste verklap ik je dat er een grappig feitje in staat want wist je dat schildpadden van tuinieren houden? Nee? Je bent niet de enige want ik wist het ook niet. De boeken uit deze serie zijn een echte aanrader want hoewel ik mezelf best slim acht komen er feiten en weetjes voorbij die ik echt nog niet wist maar die zeker heel leuk zijn om te weten. Het boek is weer voorzien van een hele mooie kaft en dus is dit boek net als 10 redenen waarom olifanten geweldig zijn een echte eyecatcher voor in je boekenkast of zelfs zo in huis.

10 redenen waarom schildpadden geweldig zijn is te koop bij Gottmer Uitgevers Groep.

Auteur: Catherine Barr

Illustraties: Hanako Clulow