Recensie “Een schildpadje was zijn schildje kwijt”

Linda~ Hier in huis zijn we allemaal dol op dieren, zo ook onze tweeling. Lucas is helemaal weg van honden, vooral van Max, de Mechelse herder van mijn zus en zwager. Die twee zijn echt twee handen op een buik en zijn overal samen te vinden. Eva heeft eigenlijk twee favoriete dieren want ze is dol op konijnen zoals konijn Molly van tante Claire. Daarnaast vindt ze schildpadden ook heel erg lief. Dat is vooral gekomen nadat ze vorig jaar zomer van haar eigen centjes iets mocht kopen in Wildlands in Emmen. Ze kocht een notitieboekje en een schudbol van een zebra maar het allermooiste wat ze kocht was toch wel een knuffeltje van een schildpad. Waar ze deze eerst Chloe had genoemd vond ze later de naam Emma toch beter bij het beestje passen en sindsdien is Emma een van de favoriete knuffels. Lucas daarentegen kocht een safari-jeep en nog wat safari autootjes, hoe kon het ook anders?

Even terug naar de schildpadden want eind maart mochten we voor Gottmer al een heel mooi boek over schildpadden recenseren. “10 redenen waarom schildpadden geweldig zijn” is niet alleen een prentenboek maar staat ook vol met leuke weetjes over de beestjes, aangevuld met prachtige illustraties. Dus mocht je de kans hebben zou ik het boek zeker eens lezen. Onlangs kregen we een ander mooi prentenboek over een schildpadje dat zijn schildje kwijt was. Zoals de naam al zegt gaat dit mooie boek over een schildpadje dat inderdaad zijn schildje kwijt is. In het verhaal gaat de schildpad op zoek naar zijn schild maar kan het helaas niet vinden. Daar is hij erg verdrietig om maar wat blijkt, net als hij de hoop opgegeven heeft is er een lief klein vogeltje dat hem komt helpen. In het boek ontstaat een hele mooie vriendschap waardoor het boek zeker een van de favorieten gaat worden. Het verhaal bestaat telkens uit kortere stukjes tekst in dichtvorm waardoor het erg prettig leest. Het is zeer ideaal om uiteindelijk zelf te lezen. Daarnaast is het verhaal aangevuld met prachtige illustraties waardoor het verhaal een feest is om te mogen lezen. Op elke pagina is zoveel moois om te bekijken waar je dan ook weer een activiteit van kunt maken.

Een schildpad was zijn schildje kwijt is te koop bij Bol.com.

Auteur: Marjet Huiberts

Illustraties: Carmen Saldana