Recensie “De wereld van de dinosaurus”

Linda~ Als je de meeste jongens vraagt wat zij nou ontzettend gaaf vinden dan hoor je vaak als eerst auto’s of dinosaurussen. Ik kan de heren ook geen ongelijk geven want wat is er nu stoerder dan snelheid en grote dieren van vroeger? Natuurlijk zijn er ook voldoende meiden die dol zijn op auto’s en dinosaurussen, laten we dat even voorop stellen. Niet alleen Lucas maar ook Eva is dol op deze bijzondere wezens. Om een of andere reden kunnen ze er beiden geen genoeg van krijgen.

Twee jaar geleden gingen we voor het eerst een kijkje nemen bij het Oertijdmuseum in Boxtel. Dat is een waar walhalla voor de kleine en grote dinosaurus liefhebbers. Je vindt er dinosaurussen in allerlei soorten en maten, zowel binnen als buiten. Met mooi weer is er buiten ook nog eens voldoende ruimte om te spelen dus je kunt je er zeker een paar uur vermaken. Daarnaast is het Oertijdmuseum nog eens heel erg leerzaam want spelenderwijs leren kinderen van alles over deze dieren die vroeger geleefd hebben. Buiten kun je je ook even uitleven als archeoloog want gewapend met een afwasborstel kun je namelijk dinosaurusbotten opgraven en voorzichtig blootleggen om vervolgens weer opnieuw te beginnen.

De wereld van de dinosaurus

In de winter is het helaas niet altijd even lekker weer om buiten aan de slag te gaan maar daar heeft Uitgeverij Holland natuurlijk weer een oplossing voor. Zij hebben een cadeautip voor de feestdagen in de vorm van een ontzettend mooi boek over de dinosaurussen. Kruip in de huid van een paleontoloog en ontdek alles over je favoriete dieren. Inmiddels hebben we al enkele boeken over dit onderwerp in huis maar deze is weer totaal anders. Het begint al met de kaft waar een prachtig geïllustreerde Triceratops je uitnodigt om mee op avontuur te gaan. Het boek bestaat uit 20 bladzijden van stevig karton die voorzien zijn van flapjes zodat je nog meer uitgedaagd wordt. Onder de flapjes kun je namelijk allerlei interessante weetjes over de dinosaurussen vinden. Daarnaast kun je onder sommige flapjes zien hoe de botten en de spieren van een dinosaurus eruit zien in vergelijking tot hoe hij er aan de buitenkant uit ziet. Dit boek neemt je mee op reis en aan het einde heb je ontzettend veel geleerd over wat verschillende dinosaurussen eten, hoe ze geboren werden en hoe zij zich wapenden tegen andere dinosaurussen. Dit boek vinden wij een echte aanrader voor de feestdagen en het is dan ook zeker een originele cadeautip.

De wereld van de dinosaurus is te koop bij Uitgeverij Holland.

Auteur: Cristina Banfi

Illustraties: Román García Mora