Recensie “Ninja Kid 2: De vliegende Ninja

Linda~ Laatst vertelde ik je al over het ontzettend leuke boek Ninja Kid van Anh Do. Nelson Kramer was erg onhandig en maakte allerlei grappige dingen mee. Lucas en Eva vonden het geweldig om te lezen. Een deel heb ik gezellig voorgelezen en een deel hebben zij samen gelezen. Op deze manier hebben we veel leuke momenten gecreëerd met ze. Vooral na het buiten spelen of na het kijken van een film hebben we genoten van de leuke verhalen van Nelson. En natuurlijk heb ik ook heel wat voorgelezen voor ze gingen slapen want dat doen we nog altijd elke dag. Het is even een rustmomentje voor ze gaan slapen, zowel voor de kinderen als voor mezelf.

Ninja Kid 2: De vliegende Ninja

Naast Nelson is er nog een figuur in het boek die ons laat lachen en gieren. Soms laat ze ons zelfs bijna huilen van het lachen. Ik heb het dan over niemand minder dan de oma van Nelson. Als je dacht dat Nelson al grappig was dan ken je oma nog niet. Of inmiddels wel als je het boek al gelezen hebt. Oma is namelijk niet zomaar een oma, o nee: ze is een soort van uitvinder. En waarom zeg ik nou een soort van? De uitvindingen die oma doet zijn vaak een beetje raar, nouja heel raar dan. De werkplaats van oma is een geheime werkplaats die verstopt is op een schroothoop. En daar is ze dan vaak te vinden waar ze aan haar uitvindingen werkt. Kenny is de beste vriend van Nelson en ook hij maakt samen met Nelson van alles mee maar dat werkt helaas niet altijd in zijn voordeel.

Inmiddels hebben we al 2 delen gelezen van Ninja Kid en de kinderen vinden het geweldig. Steeds als we een stuk gelezen hebben kunnen ze niet wachten tot de volgende keer dat we verder gaan lezen dus dat is zeker een goed teken. Nu we 2 delen hebben gelezen kan ik oprecht zeggen dat de boeken makkelijk lezen en dat ze uitnodigen om verder te lezen. De grappige illustraties maken nog altijd dat de kinderen het liefst zelf in het boek lezen. Ze lachen zich rot om de grappige avonturen en dus vinden wij de boeken geweldig. Daarnaast zijn ze ook erg leuk om cadeau te geven want je kunt immers nooit genoeg boeken hebben.

Ninja Kid 2 is onder andere te koop bij Bol.com.

Auteur: Anh Do

Illustraties: Jeremy Ley