Recensie “Dolle doolhoven”

Linda~ Het is altijd leuk om boeken te ontvangen voor de kinderen. Zolang ze dankbaar zijn voor wat ze krijgen vind ik het prima. Samen met de kinderen bekijk ik de boeken, lees ik ze of voer ik eventuele opdrachten gezellig met ze uit. Ik vind het namelijk niet vanzelfsprekend dat we alles “zomaar” krijgen. Nu is het ook niet zomaar aangezien ik er recensies over schrijf en de boeken onder de aandacht breng bij anderen, maar toch. Lucas en Eva weten dat ze de boeken van de uitgeverijen krijgen en dat we ze samen gaan uittesten. Daarnaast weten ze ook dat er veel kinderen zijn die niet zo’n geluk hebben als zij. Daarom ruimen we regelmatig onze boekenkast op. De boeken waar zij uitgegroeid zijn gaan naar hun neefje en nichtje of we brengen ze naar de kringloop of ander goed doel. Laatst hebben we een aantal kinderboeken in de boekenkast in het wijkhuis geplaatst zodat mensen deze kunnen lenen. Niet iedereen zit namelijk in de positie om regelmatig boeken te kopen of naar de bibliotheek te gaan.

Dolle doolhoven

Naast leesboeken vinden de kinderen doeboeken ook erg leuk om te krijgen. Lucas heeft vooral een voorkeur voor doolhoven, helaas zitten die altijd maar een paar in een puzzel- of doeboek. Speciaal voor kinderen die net als Lucas dol zijn op doolhoven heeft uitgeverij Deltas nu iets nieuws. Het boek Dolle doolhoven staat van voor tot achter helemaal vol met de meest uiteenlopende doolhoven. Zodra het boek binnen kwam wist Lucas niet wat hij zag. Eva vond het er leuk uit zien maar Lucas kon niet wachten en pakte het boek er meteen bij. In het boek staan 40 ontzettend leuke doolhoven waar je wel even zoet mee bent. Het boek is bedoeld voor kinderen vanaf 5 jaar dus dat zit hier helemaal goed. De doolhoven bevatten allerlei leuke thema’s en opdrachten. Zo moet je ergens bijvoorbeeld 2 vissen vangen die afgebeeld staan, of ga je in een muizenhol op zoek naar papa en mama muis. In het boek komen ook letters en cijfers aan bod dus dat maakt het boek extra leerzaam. Gewapend met een potlood kun je meteen aan de slag. Lucas is er in elk geval helemaal blij mee.

Dolle doolhoven is onder andere te koop bij Kantoorboek.nl.

Auteur: Lida Danilova

ISBN: 9789044756449