Recensie “Max en Mona’s dolle proefjes: Tijd voor waterpret”

Linda~ Vorige week vertelde ik jullie al dat Lucas en Eva net als veel kinderen dol zijn op proefjes. Ik liet jullie kennis maken met de nieuwe serie van Uitgeverij Deltas, namelijk de boeken over de ondernemende tweeling Max en Mona. Het eerste boek van Max en Mona hadden we hier zo uit. Het leest zo makkelijk weg en de illustraties maken het boek nog leuker om te lezen. We hebben ondertussen al een aantal mensen enthousiast kunnen maken over deze leuke serie. Lucas en Eva waren eigenlijk nog helemaal niet klaar met de avonturen van Max en Mona, daarom haalde ik het tweede deel dat we ontvangen hadden ook tevoorschijn. Het vrolijke duo is namelijk terug want ze zijn nog lang niet klaar met hun onderzoeken.

Max en Mona’s dolle proefjes: Tijd voor waterpret

Deze tweeling is nog altijd van plan om een tijdmachine te bouwen maar dat kost tijd. Je zult allemaal onderzoeken moeten doen en daar zijn Max en Mona natuurlijk heel erg goed in. Max noteert nog altijd alles in zijn notitieboekje. In dit boek hebben ze echter weer een nieuwe missie: ze willen namelijk weten of hun tijdmachine kan blijven drijven. En daar heb je dan opnieuw proefjes voor nodig en dus gaan ze aan de slag. Max en Mona zouden Max en Mona niet zijn als er niet van alles mis zou gaan. Ze doen nog altijd heel erg hun best maar dat wordt niet door iedereen gewaardeerd. Dit keer moet het wasgoed van de buurvrouw het ontgelden en daar is ze niet blij mee.

Onze mening

Proefjes met water doen het altijd goed en aangezien dat minder een knoeiboel wordt vind ik dit deel van de serie net wat leuker dan deel 1. Maar deel 1 is ook ontzettend leuk, begrijp me vooral niet verkeerd. Wat ik een absoluut pluspunt aan het boek vind is dat Mona tips geeft over hoe je water kunt besparen en de dieren in de tuin kunt helpen tijdens droogte in de zomer. Lucas en Eva vinden het recept van Max leuk om zelf roomijs te maken. We hebben het nog niet uitgeprobeerd maar dat gaan we zeker doen zodra het beter weer gaat worden. Dat zijn juist van die activiteiten die leuk zijn voor een weekend of een vakantie. En daarom vind ik dit ook zeker weer een originele cadeautip voor een verjaardag of aan het begin van de (zomer)vakantie.

Max en Mona’s dolle proefjes: Tijd voor waterpret is onder andere te koop bij Bol.com.

Auteurs: Jane Clarke en James Brown

ISBN: 9789044756197