Recensie “Pak die bal, Teckel Tom!”

Linda~ En toen was het alweer mei, ondanks alles lijkt de tijd voorbij te vliegen. Nu is dat ook een stuk makkelijker als je veel leuke dingen te doen hebt. We hebben dan wel een heftige periode achter de rug maar we zijn altijd dingen blijven doen waar we vrolijk van werden: lezen. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat wij echte boekenwurmen zijn. Mijn man leest meestal alleen in de zomervakantie maar de rest van ons gezin maak je echt blij met een goed boek. Het hoeft niet altijd een sterk verhaal te zijn want we worden net zo vrolijk van een boek waar je even niet bij na hoeft te denken maar waar je gewoon vrolijk van wordt. Regelmatig krijgen wij een leuk boek thuis waar we dan weer even zoet mee zijn. Boeken worden hier namelijk heel vaak gelezen, het is niet zo dat het na 1 keer lezen alweer aan de kant geschoven wordt. Lucas en Eva vinden het juist leuk om na het avondeten nog even met een boek te zitten. Aan de andere kant starten ze er soms hun dag al mee. En wat is er leuker dan op een regenachtige dag in de huiskamer in de tent te liggen met kussens, dekens en een van de leuke boeken die je krijgt. Dat bedoel ik, hoe fijn is het dat de kinderen van zoiets kunnen genieten. Dan is het toch alsof de wereld eventjes helemaal stil staat?

Pak die bak, Teckel Tom!

Vorig jaar maakten we voor het eerst kennis met het eigenwijze hondje Teckel Tom! Op de kaft van dat boek stond een vrolijke en tikkeltje eigenwijze teckel afgebeeld tegen een prachtige blauwe achtergrond. Dit keer is Teckel Tom terug en de kleur van de kaft had niet perfecter kunnen zijn. De kaft is zo geel als de zon en maakt dat je meteen vrolijk wordt als je het vrolijke koppie van de eigenwijze Tom weer ziet. Dit keer beleeft hij weer een leuk avontuur want zijn baasje Papa Pablo vindt namelijk dat het tijd wordt dat hij gaat gehoorzamen. Dat wil zeggen dat Papa Pablo de bal gooit en dat hij die vervolgens moet gaan halen. Saar lacht want dat kan hij volgens haar al lang. Ze beginnen met oefenen maar in huis blijkt dat niet heel ideaal en dus gaan ze naar het park. Papa Pablo gooit de bal in de vijver waarna Teckel Tom de bal moet gaan halen. Helaas voor Papa Pablo denkt Teckel Tom daar heel anders over. Uiteindelijk komt het zo ver dat het Papa Pablo is die een duik moet nemen in de parkvijver en dat levert hilarische illustraties op. Zowel Lucas en Eva als hun nichtjes Tess en neefje Sem vinden het een geweldig boek. Ik heb het inmiddels dan al regelmatig voor mogen lezen en het schijnt niet te vervelen.

Pak die bal, Teckel Tom! is te koop bij Gottmer Uitgevers Groep.

Auteur: Bette Westera

Illustraties: Noëlle Smit