Recensie “De magische boomhut”

Linda~ Lucas en Eva hebben allebei ontzettend veel fantasie en dat heeft zo z’n voordelen. Sowieso hebben ze veel aan elkaar en daar ben ik momenteel heel erg blij mee. Ze hebben namelijk altijd een maatje om te spelen en dat gaat bijna altijd goed. Natuurlijk blijven ze gewoon een broer en zus zoals meer kinderen en is er ook hier wel eens wat ruzie. Maar toch hebben we wat dat betreft veel geluk want meestal blijft het bij een duw of een boze blik dus dat scheelt. Het feit dat ze veel fantasie hebben werkt erg in hun voordeel. Zo spelen ze vaak hele verhalen na van een film, van dingen die ze horen of verhalen die ze helemaal zelf verzinnen. Soms hebben ze een zetje nodig en maken ze gebruik van de verhalendobbelstenen. Maar waar ze echt de meeste inspiratie vandaan halen zijn de verhalen uit de vele boeken die ze al hebben mogen ontvangen. Laatst ontvingen we een boek dat was werkelijk fantastisch.

De magische boomhut

Dit boek is al prachtig om te zien. Voor op de kaft zie je Ben en zijn zusje Carolien terwijl zij weer eens op avontuur zijn. Op een ochtend lopen zij door het bos wanneer zij een boomhut ontdekken. Deze boomhut is heel bijzonder want hij ligt vol met boeken. Ben vindt het raar maar Carolien is nieuwsgierig. Voor ze het weten belanden ze van het ene avontuur in het andere. Ze vragen zich af van wie deze boomhut eigenlijk is maar voor ze dat kunnen ontdekken zijn ze al in hun eerste ontdekkingstocht aangekomen. Het boek is verdeeld in 4 spannende avonturen met elk verschillende hoofdstukken. Zo krijgen Ben en Carolien te maken met dinosaurussen, ridders, mummies en piraten. Het is lastig om te kiezen welk avontuur nu het leukst is want Lucas en Eva vinden ze stuk voor stuk geweldig. Het grote voordeel vind ik dat de kinderen het boek zelf kunnen lezen. De letters zijn net wat groter en er staan weinig moeilijke woorden in. Daarnaast wordt het boek nog leuker dankzij de prachtige illustraties die erin staan. Lucas en Eva vonden de verhalen geweldig en bleven afwisselend geboeid luisteren en lezen.

Ik kan dit boek zeker aanraden omdat het voor kinderen vanaf 7 jaar goed zelf te lezen is. Lucas en Eva zijn bijna 6,5 jaar maar ook zij kunnen het boek prima lezen. De illustraties zorgen er voor dat de kinderen het helemaal geweldig vinden. Voor volwassenen is het boek ook zeker leuk om te lezen en het leest dan ook heel prettig weg. De prijs van het boek zorgt dat het zeker binnen het budget past om aan iemand te geven waardoor je weer een origineel cadeau hebt.

De magische boomhut is voor 6,95 verkrijgbaar in de boekhandel en online.

Auteur: Mary-Pope Osborne

ISBN: 9789044748758

2 thoughts on “Recensie “De magische boomhut”

• Ja dat is het zeker. Lucas en Eva zijn net zo dol op boeken als ik vroeger. En nog trouwens haha. Dus regelmatig gaan er boeken door naar ons neefje en nichtje. Zij zijn er ook helemaal gelukkig mee 😍

Like