Recensie “Wat Viktor voelt – Ik verveel me”

Linda~ Dit boek zorgde ervoor dat ik meteen een lach op mijn gezicht kreeg. De reden daarvan was de titel van het boek. “Ik verveel me”, dat is een zin die je best vaak hoort. Niet alleen van kinderen maar zeker ook van volwassenen. Eerlijk gezegd kan ik me er weinig bij voorstellen. Dat komt misschien omdat ik altijd wel wat om handen heb en er anders wel voor zorg dat ik wat leuks ga doen. En zo is dat bij onze tweeling eigenlijk ook wel. Ze zijn inmiddels 6,5 jaar oud maar ik denk dat ik maar net op 1 hand kan tellen hoe vaak zij hebben gezegd dat ze zich vervelen. Dus wat dat betreft mag ik me denk ik ook zeer gelukkig prijzen. Dat besef ik me heel goed.

Corona-tijd

De komst van het Corona-virus was een ramp en niet alleen op het gebied van gezondheid. Ineens waren mensen op zichzelf en hun gezin aangewezen en dat bleek nog niet altijd even makkelijk. Je huis lijkt ineens 2 keer zo klein als ik sommigen moet geloven. En dan hebben we zelfs nog geluk gehad met het weer. Nogmaals, het zal er aan liggen dat Lucas en Eva zich niet gauw vervelen en dat we zelf nogal creatief zijn in het verzinnen van activiteiten. Maar bij veel mensen heerste de afgelopen tijd een flinke bui van verveling. En als je dat als volwassene al hebt dan breng je dat ongewild toch over op de kinderen. Mocht je zelf geen inspiratie hebben kijk dan eens goed rond in je huis, wie weet heb je ergens nog knutselspullen liggen of “oude” spellen op zolder of ergens anders in huis. Wees creatief en doe dingen die je anders niet gauw zou doen, wie weet vind je het wel leuk.

Wat Viktor voelt – Ik verveel me

De dag van Viktor verloopt heel goed en er is niets aan de hand. Tot het moment dat papa en mama gaan koken. Viktor blijft alleen achter en dan begint de ellende. Hij zal zich zelf moeten gaan vermaken maar wat doe je dan? Oh jee, daar komt het al opborrelen, de grote grijze verveelwolk. In het boek staat weer een hele leuke ademhalingsoefening die er voor kan zorgen dat die vervelende wolk weggaat en je weer leuke dingen kunt doen. Tot slot staan er best een aantal leuke tips in het boek die je kunt doen als je je verveelt. Zoals je gewend bent is het boek weer voorzien van prachtige, kleurrijke illustraties.

Wat Viktor voelt – Ik verveel me is onder andere te koop bij Bol.com

Auteur: Aurélie Chien Chow Chine

ISBN: 9789403217857