Recensie “Een ijsje”

Linda~ De afgelopen weken hebben we toch best geboft met het weer. Het zwembad heeft al een aantal keren opgestaan, we hebben waterballonnen gegooid (en netjes opgeruimd) en veel buiten gegeten. Maar waar ik natuurlijk ook voor gezorgd heb is dat de vriezer vol lag met ijsjes. En dan heb ik het niet over mega Magnums want dat zijn me toch een stel caloriebommen om elke dag van te genieten. Nee, ik had gezorgd voor ijsjes in allerlei soorten en maten. Zoals die vrieslollies die ik nog ken uit mijn tijd en die eigenlijk iedereen wel kent denk ik. Daarnaast had ik speciale ijsjes met bosvruchtensmaak en sinaasappelsmaak maar dan in een makkelijk kinderformaat. Tot slot had ik nog hele speciale kinderijsjes want zo had ik er een stel waarvan de top knetterde. Daar scoorde ik overigens heel veel punten mee. En ik had nog kleine ijsjes die bestonden uit 3 kleuren en de top was voorzien van gekleurde hagelslag. Het leuke was dat nichtje Tess en neefje Sem er ook van genoten hebben. En Tess is toch een klein ijsmonstertje al vanaf het moment dat ze kon praten. Een van de eerste woorden van Tess was echt “ijs”. Een hele tijd lang heb ik een filmpje op mijn telefoon gehad waarbij ze aan het zingen was op haar manier, ze zich omdraaide naar mijn zus die aan het filmen was, en ineens kei hard “ijs” riep. Hoe dan ook, het filmpje was om te gieren.

Een ijsje

Je snapt dan ook vast wel dat we dit boekje echt wilde hebben. Op het moment dat ik de cover zag wist ik dat ik Tess en de rest daar heel blij mee zou maken. Zoals je ziet staat er een vrolijk gekleurd ijsje op de kaft en daaromheen allerlei verschillende dierenpoten. Iedereen wil namelijk wel dat lekkere ijsje en dat snap ik volledig. Het ziet er heerlijk uit vind je niet? En daar gaat dit leuke boek over, want voor wie is dat ene ijsje nou eigenlijk? Ieder dier probeert je er te van overtuigen waarom hij dat lekkere ijsje verdiend heeft. En inderdaad ze hebben allemaal wel een leuke of grappige reden waarom ze dat ijsje zouden verdienen. Het boek is voorzien van korte teksten waardoor het boek heel makkelijk te lezen is voor kinderen. Behalve bij de schildpad want die had nu eenmaal heel veel te vertellen en die bladzijde moest ik zelf ook even heel goed bekijken. Verder wordt het verhaal nog leuker door de prachtige illustraties in vrolijke kleuren. Maar voor wie zou dat ijsje uiteindelijk zijn?

En ijsje is onder andere te koop bij Bol.com.

Auteur: Sylvia van Ommen

ISBN: 9789025773175