Recensie: “Het grote spellenboek in een wereld vol magie en sprookjes” (winactie gesloten)

Linda~ We zitten nog midden in de vakantietijd en voor deze tijd was ik op zoek naar leuke spellen en boeken om mee te nemen voor het geval we wel op vakantie mochten. Aan de andere kans was ik ook op zoek naar vermaak voor het geval we onverhoopt toch thuis moesten blijven. Het grappige is dat ik soms naar dingen op zoek ben terwijl Lucas en Eva zich vermaken met vrij weinig. Zo kunnen ze zich soms helemaal uitleven net zoals wij vroeger met wat water en bloemblaadjes. Wat hebben ze de afgelopen periode veel “parfum” gemaakt. En dan dacht ik terug aan vroeger want deden velen van ons dat niet? Het leuke is dat ze in het begin probeerden om parfum te maken met mijn muntplant en er achter kwamen dat het wel lekker rook maar toch niet voor een parfum. Lang leve het ontdekken van geuren want voor de rozemarijnplant gold hetzelfde. De lavendel vonden ze overigens wel een goed idee voor de parfum. Maar dit zijn activiteiten voor de dagen dat het mooi weer is en in Nederland is het nu eenmaal niet altijd mooi weer.

Spelletjes spelen

Vooral Lucas vindt het erg leuk om een spel te spelen. Als hij wint is het mooi en zo niet vindt hij het een beetje jammer maar dat was het dan ook. Gelukkig is daar verder geen drama over en ook Eva accepteert zoiets snel. Als we op vakantie gaan nemen we standaard ook een aantal spellen mee voor in de avond of voor de dagen dat het er echt uit giet want je weet immer nooit wat voor weer het is. Tot nu toe hadden we altijd de spellen regenwormen, kaartspelletjes en triominos mee want dan hoef je vrij weinig klaar te leggen. Daarnaast gingen er ook altijd kleurtjes mee want dat doet het meestal wel goed. Toch nemen die spellendozen, hoe klein ze zijn, toch best wel wat ruimte in. Niet dat dat erg is want we rijden toch met een station dus we hebben de ruimte, dat scheelt. Helaas heeft niet iedereen dat en dus ging ik op zoek naar een oplossing.

Het grote spellenboek in een wereld vol magie

Zoals altijd kom je eens in de zoveel tijd een heel bijzonder boek tegen en dat was nu. Het bleek een boek te zijn waar bordspellen in staan, wie had dat gedacht? Dit boek is net zo magisch als het zegt en neemt je onder andere mee naar de werelden van Hans en Grietje, Alice in Wonderland en Aladdin. Ik had het boek online gezien en vroeg me al af of dat wel handig zou zijn: bordspellen in een boek want dat zou toch nooit open blijven staan? Niets is minder waar want het boek heeft niet alleen een lekker groot formaat, de pagina’s zijn extra dik en gemaakt van heel stevig materiaal waardoor ze dus perfect open blijven liggen. Het enige dat je hoeft te doen om je te verliezen in een van de spellen is achterin het boek de benodigde speelstukken uitdrukken en je kunt aan de slag. Er zit zelfs een dobbelsteen in die je in elkaar kunt klikken. Alleen deze ziet er al magisch uit en dus kunnen we beginnen.

Lucas en Eva wilden aan het begin beginnen en dus gingen we boter-kaas-eieren spelen bij Hans en Grietje. De speelstukken zijn zoals te verwachten vrolijke snoepjes en dat maakt dat het spel gewoon extra leuk is. De plaat van het spel is prachtig geïllustreerd net als de rest van het boek overigens. Het is lastig te kiezen maar mens-erger-je-niet in de wereld van Peter Pan vind ik toch echt helemaal geweldig en dat is denk ik mijn favoriet. Op de plaat vind je een heleboel dingen terug uit de film. Je kruipt in de huid van verschillende personages van de indianen en piraten tot de slimme jongens en Wendy met haar broers. Je vindt deze spellen terug in het boek:

• Het Jungle Boek: Ganzenbord
  • Hans en Grietje: Boter-kaas-eieren
  • Alice in Wonderland: Slangen en ladders
  • Peter Pan: Mens-erger-je-niet
  • De Tovenaar van Oz: het doel is om als eerste aan te komen in Smaragdstad
  • De Rattenvanger van Hamelen: Het molenspel
  • Pinokkio: Een klokkenspel
  • Aladdin: Pong Hau Ki’

Zoals je ziet is het echt een magisch boek waar Lucas en Eva dan ook oprecht heel blij mee zijn.

Het grote spellenboek in een wereld vol magie en sprookjes is o.a verkrijgbaar bij Veltman Uitgevers.

Illustraties: Anna Lang

ISBN: 9789048317325

Uitgeverij: Veltman Uitgevers

Winactie

Inmiddels zijn we aangekomen bij het deel van dit artikel wat velen van jullie het leukst zullen vinden. Van Veltman Uitgevers mogen we 3 exemplaren verloten onder onze volgers. Wat MAG je doen om kans te maken op dit leuke boek?

De winactie loopt van zondag 9 augustus tot en met zaterdag 15 augustus 0.00, daarna proberen we de winnaars zo snel mogelijk bekend te maken. De winnaars hebben 48 uur de tijd om te reageren. Wil je zeker zijn dat je het niet mist als je gewonnen hebt is het handig om een reactie te geven onder het bericht op Facebook zodat je getagt kunt worden als je gewonnen hebt 😉

29 thoughts on “Recensie: “Het grote spellenboek in een wereld vol magie en sprookjes” (winactie gesloten)

1. De twee Pagina’s waren al geliked. We delen dus nog even je bericht en willen graag winnen, met een peutertweeling en een oudere broer versleep je al genoeg als je op vakantie gaat dus zo’n leuk (En praktisch) boek is zeker welkom.

Geliked door 1 persoon