Recensie “Bouw jezelf gelukkig” (winactie gesloten)

Linda~ Lego is het speelgoed dat bijna iedereen wel kent. Niet alleen van vroeger want Lego bestaat immers al heel erg lang. Wist je namelijk dat het bedrijf sinds 1947 gestart is met de kleine legoblokjes? Door de jaren heen zijn er natuurlijk allerlei uitbreidingen gekomen en is Lego niet meer weg te denken. Lucas en Eva vinden het ook helemaal geweldig en hebben inmiddels een aantal bouwsets van Lego. Het grappige is dat ze het meest bouwen met de Lego die vroeger van mijn moeder, oom en tante is geweest. Mijn oom bracht het hier in een groot krat en de kinderen waren door het dolle heen. Bij deze Lego zit geen beschrijving en dus hebben ze voldoende aan hun dosis fantasie. En geloof mij, die hebben ze gelukkig genoeg dus ze kunnen vooruit. Het grappige ervan is dat een aantal vaders die vorig jaar hun kind op kwamen halen bij ons thuis bijna in staat waren om mee te bouwen. Zij herkenden namelijk de Lego als “oude Lego” en dat heeft toch zo z’n aantrekkingskracht. Waar mensen denken dat het alleen iets voor jongens is: fout! Tegenwoordig heb je zo veel verschillende soorten van speciale sets van Ninjago en Lego City tot Lego Friends en zelfs Harry Potter. Die laatste staat overigens heel hoog op mijn wensenlijstje maar ik ben van mening dat zoiets mooi in een kast zou staan en dat is dan weer tegen mijn principes in. Lego is er om mee te spelen, niet om naar te kijken want het is geen museum bij ons thuis. En natuurlijk mogen bouwwerken bij ons een tijdje blijven staat, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat speelgoed er is om mee te spelen en niet om naar te kijken zonder dat je er aan mag komen.

Bouw jezelf gelukkig

Tegenwoordig zijn we er allemaal maar druk mee. We zijn bezig met ons werk, met school, het huishouden en ga zo maar door. Het lijkt soms alsof we tijd tekort komen. En dat is ook want bedenk eens voor jezelf wanneer jij voor het laatst de tijd hebt genomen om te ontspannen? Juist! Dat dacht ik al want dat is lang geleden he? En ons lontje wordt er alleen maar korter op. Kortom we worden er niet gezelliger op. We vergeten tegenwoordig te genieten en dat sommige dingen nog steeds leuk zijn ondanks je leeftijd. Lego is daar een mooi voorbeeld van. Veel mensen zeggen dat yoga niets voor ze is, dat ze daar niet van kunnen ontspannen of dat ze daar het nut niet van in zien. Dat kan, hoewel ik yoga erg prettig vind, maar ik kan het me voorstellen. Dan kan ik je vertellen dat Lego een perfecte vervanger is om te ontspannen. En bijna iedereen heeft het wel in huis dus dat scheelt. In het boek ‘Bouw jezelf gelukkig’ leer je hoe je Lego perfect kunt gebruiken om te ontspannen. In dit boek staan meer dan 50 leuke en vooral inspirerende Lego-activiteiten die er niet alleen voor zorgen dat je meer tijd doorbrengt met familie maar er ook nog eens voor zorgen dat jij weer terug in balans komt. En wist je dat het bouwen met Lego je nachtrust verbetert? Kijk eens, allemaal redenen waarom jij weer lekker kunt bouwen zonder je ervoor te schamen.

Mijn ervaringen

Stiekem moest ik toch wel lachen want in het boek leer je jezelf te observeren want zijn er dingen die je opvallen als je wat bouwt? Ja in mijn geval betekent het dat ik vaak symmetrisch aan het bouwen ben. Als ik aan de ene kant iets plaats doe ik dat automatisch ook aan de andere kant. Daardoor kreeg ik de opdracht om dat bij mijn volgende bouwwerk juist eens niet te doen, en het valt niet mee om dat los te laten. In dit boek kom je er achter wat voor soort bouwer je bent: de wijze bouwer, de dappere bouwer, de eendimensionale bouwer of toch de ontwerpende bouwer. Persoonlijk vond ik het hoofdstuk ‘bouwen voor je bedtijd’ best interessant en heb ik menig keer moeten lachen. Ik zag mezelf al helemaal zitten met mijn bakje Lego om nog even mijn zorgen te vergeten voor ik ging slapen. Lachwekkend of niet, zo lang het maar helpt is het prima toch? En het scheelt dat ik ook niet zo vaak een cameraploeg in mijn slaapkamer heb die filmt dat ik nog met Lego aan het bouwen ben in mijn bed. Even zonder gein, ik kan iedereen dit boek aanraden want er staan ontzettend leuke ontspanningstips in. Zo is het erg leuk om een mandala te maken van Lego-blokjes. Heb jij dat al eens geprobeerd? Geloof me, dat is erg leuk om te doen en je leert er veel van. Je leert jezelf te observeren maar belangrijker nog is dat je je weer leert om te ontspannen. En dat dankzij de bekendste blokjes ter wereld. Naast dit Lego boek recenseerden we nog een aantal Lego boeken voor uitgeverij MEIS & MAAS.

Winactie

Inmiddels zijn we aangekomen bij het deel van dit artikel wat velen van jullie het leukst zullen vinden. Namens Uitgeverij MEIS & MAAS mag ik 3 van onze volgers blij maken met een exemplaar van Bouw jezelf gelukkig, lief is dat he? Wat MAG je doen om kans te maken op dit boek?

De winactie loopt van donderdag 13 augustus tot en met woensdag 19 augustus 0.00, daarna proberen we de winnaars zo snel mogelijk bekend te maken. De winnaars hebben 48 uur de tijd om te reageren. Wil je zeker zijn dat je het niet mist als je gewonnen hebt is het handig om een reactie te geven onder het bericht op Facebook zodat je getagt kunt worden als je gewonnen hebt 😉

Bouw jezelf gelukkig is o.a te koop bij BILLY BONES.

Auteur: Abbie Headon

ISBN: 9789030507345