Recensie “In vogelvlucht de wereld rond”

Linda~ Als kind was ik vroeger erg leergierig als ik dat zo over mezelf mag zeggen. Alles nam ik in me op en dat is eigenlijk nooit veranderd. Mijn lichaam wel en door mijn gezondheid neem ik helaas niet meer zoveel informatie op als ik zou willen maar dat terzijde. De wil is er natuurlijk nog wel om altijd nieuwe dingen bij te leren. Mijn favoriete vakken op school waren vooral geschiedenis vanwege de tijd van de Farao’s en de mummie’s maar ook de prehistorie kon ik erg waarderen. Verder vond ik Aardrijkskunde interessant want zo leerde je nog eens wat over andere landen. Het is leuk om te zien dat Lucas en Eva al net zo leergierig zijn. Ook zij willen graag alles weten en hun honger naar informatie lijkt soms niet op te houden. Gelukkig worden wij met regelmaat verwend door uitgeverijen met prachtige boeken en vandaag bespreek ik weer een heel bijzonder exemplaar want bijzonder is dit boek zeker.

In vogelvlucht de wereld rond

In dit boek zie je de aarde op een wel hele speciale manier want je gaat op reis met een luchtballon. Dat is iets wat de kinderen al helemaal geweldig vinden dus dat zit wel goed. In de inhoudsopgave kun je al een beetje zien waar je allemaal naartoe gaat om vervolgens een kijkje te nemen op de wereldkaart. Op deze wereldkaart laten ze zien hoe onze reis door dit boek gaat verlopen zodat je precies kunt zien waar we naartoe gaan. We beginnen de reis bij de Everglades die ik persoonlijk alleen maar kende van tv vanwege de vele alligators die daar wonen. Dit boek laat ons zien dat er nog veel meer moois te zien is. Dan gaan we verder naar de tropen, een van de pagina’s die voorzien is van een van de 3 uitklappagina’s zodat je extra van het uitzicht kunt genieten. Het Amazonegebied is erg mooi om te zien en je bent er ook wel een tijdje mee bezig. Op deze pagina’s vind je niet alleen prachtige illustraties, ze zijn aangevuld met allerlei feiten en weetjes over het gebied. De informatie gaat niet alleen over de dieren maar ook over de planten en het klimaat. De favoriete pagina’s van Lucas en Eva zijn die van het Noordpoolgebied. Ook daar zijn natuurlijk heel veel verschillende dieren te vinden en dankzij de bedrijvigheid leent dit boek zich perfect als zoekboek. De pagina waar ik persoonlijk het vrolijkst van word is die van Veld en bos vanwege de vele kleuren die te zien zijn.

Dit fantastische boek is geschreven door John Farndon, hij is niet alleen Britse songwriter, dichter en literair vertaler. Nee deze alleskunner is ook auteur van een aantal erg populairwetenschappelijke kinderboeken. Zoals je misschien merkt zijn wij zeer enthousiast over het boek. Dat komt omdat het niet alleen leuk maar tegelijk ook leerzaam is. Dit boek leent zich perfect voor de dagen dat het minder weer is en straks in het najaar en de winter. Zodat je gezellig samen kunt ontsnappen aan het mindere weer en even op reis kunt naar prachtige delen van de wereld.

In vogelvlucht de wereld rond is onder andere te koop bij Uitgeverij Unieboek.

Auteur: John Fardon

ISBN: 9789000374137