Recensie “Rozie De eenhoorn die kan toveren”

Linda~ De zomervakantie zit er weer op en de kinderen zijn alweer bijna gewend aan school. Ze hebben hun vriendjes en vriendinnetjes heel erg gemist maar aan de andere kant ook genoten van de “vrijheid”. We hebben een heerlijke vakantie gehad maar ook in de vakantie hebben we wat dingen voor school gedaan. Zo hebben we zo nu en dan wat rekensommetjes gedaan, wat oefeningen gedaan op het gebied van spelling en we hebben bijna elke dag gelezen. Dat lezen was overigens totaal geen probleem aangezien we inmiddels best een aantal leuke boeken hadden verzameld. Toch werd Eva (en Lucas ook trouwens) weer verwend door Uitgeverij Deltas met een aantal boeken. Naast de flamingo is er nog een dier dat de kinderen prachtig vinden. En dus werden er flink wat punten gescoord met het volgende boek over niets minder dan een eenhoorn. Na het lezen van deze recensie weet ik zeker dat jullie dit boek ook zeker een aanrader zullen vinden.

Rozie De eenhoorn die kan toveren

Eva is helemaal door het door het dolle heen als het boek binnen komt en ze het boek ziet. De kaft heeft een hele vrolijke blauwe kleur en in het midden staat Rozie de eenhoorn met 2 figuurtjes die we later in het boek zullen leren kennen. De binnenkant van het boek maakt ons nog vrolijker vanwege de lekker felle roze binnenkaft die afgemaakt is met allemaal hartjes. Hoe lief is dat, het ziet er namelijk erg schattig uit. Rozie is een eenhoorn en heeft 2 vriendjes: Pippa en Dotje. Pippa is een klein geel vogeltje en net als Lucas een grote lolbroek. Dotje daarentegen is een klein groen monstertje en ook haar karakter lijkt best wel wat op dat van Lucas aangezien ze dol is op eten. Eva daarentegen zou heel graag Rozie de eenhoorn zijn omdat ze magisch is. Helaas lukt het Rozie niet om goed te kunnen toveren aangezien alles fout gaat. Als ze gaat toveren voert ze een aantal grappige bewegingen uit. Ze probeert appels te toveren voor haar vrienden maar dan komt er ineens een roze teddybeer uit de lucht. Die is wel grappig maar het is geen appel zoals Rozie wilde. Ze doet nog een paar pogingen maar ze worden er niet beter op. Pippa en Dotje willen Rozie opvrolijken door haar mee te nemen naar een appelboom. Daar aangekomen zijn er helemaal geen appels maar zien ze ineens 3 enge trollen met rare snoeten en lange vingers. Het erge is dat deze nare trollen ook nog eens flink stinken. Zal het Rozie lukken om haar vrienden Pippa en Dotje te beschermen tegen deze nare trollen?

Het boek is heel makkelijk te lezen door de grotere letters. De woorden in het boek zijn perfect voor de beginnende lezer maar ook voor de gevorderde lezer is het een erg leuk boek. Daarnaast maken de illustraties het boek helemaal af. Ikzelf moest vooral erg lachen om die rare en gekke trollen en ik was zeer zeker niet de enige. Rozie de eenhoorn en haar vriendjes Pippa en Dotje zijn prachtig getekend. De illustraties zijn in zwart/wit afgewerkt met roze tinten. Juist de eenvoud maakt dat het een geweldig geheel is geworden en dus kunnen wij dit boek zeker aanraden.

Naast dit boek is er ook een ander deel beschikbaar, Rozie De eenhoorn die kan vliegen

Rozie De eenhoorn die kan toveren is voor 12,50 verkrijgbaar in de boekhandel en online.

Auteur: Sally Odgers