Recensie “ik help.. de Sint”

Linda~ De periode van Sinterklaas staat weer voor de deur, althans de voorbereiding er van. Nu is het zo dat sommige mensen zich al een tijdje bezig houden met het voorbereiden want zoals je weet liggen de pepernoten en ander strooigoed al enkele weken in de winkel. Hoewel wij hier thuis altijd druk bezig zijn met het voorbereiden door middel van knutselen is er ook iets wat hier nooit ontbreekt.. boeken! Hoewel wij al een aantal boeken hadden rond dit thema kunnen we er gewoon geen genoeg van krijgen. Elk jaar verschijnen er weer nieuwe boeken en soms denk je dat je ze allemaal wel een beetje gezien hebt. Mis! Dit jaar komen er weer een aantal leuke boeken uit waaronder het boek dat ik zo met jullie ga bespreken. Sinterklaas heeft het allemaal maar druk en hij wordt een jaartje ouder. Hij zou best wat hulp kunnen gebruiken en dus ga jij hem helpen.

Ik help.. de Sint

Het boek is groter en vooral dikker dan ik had gedacht. Als ik het boek oppak blijkt dat het niet een boek is dat kinderen goed zelf kunnen lezen vanwege het gewicht. Dat is helemaal niet erg want het verhaal maakt dat allemaal goed. Dit boek is niet zomaar een Sinterklaasboek. Het is namelijk weer een ontzettend leuk interactief boek en daar houden we van. Voorlezen is een kunst op zich maar kinderen bij een verhaal betrekken is geweldig vinden wij. Zoals ik al zei wordt de Sint steeds een jaartje ouder en hij wordt er niet sneller op. Wat zou het fijn zijn als hij wat hulp zou krijgen. Gelukkig zijn er heel veel kinderen die hem kunnen helpen. Het begint met het leegschudden van de zak met brieven. Dat doe je door het boek boven je hoofd te schudden tot de zak met brieven leeg is. Samen ga je de brieven voorlezen want je wil wel weten wat de kinderen van Sinterklaas zouden willen hebben. Heb jij al nagedacht wat je wil hebben trouwens? Het boek staat vol met leuke opdrachten zoals de vorige twee opdrachten hierboven. Ze zorgen er voor dat je echt iets met het boek moet doen om zo gezellig samen bezig te zijn. De leukste opdracht, die je bijvoorbeeld met je klasgenootjes uit kunt voeren is het doorgeven van het boek alsof je cadeautjes aan elkaar doorgeeft. Aan het einde heb je zo hard gewerkt dat je een echt pietendiploma hebt verdiend. Het feit dat het een interactief boek is maakt dat wij dit boek zeker aan kunnen raden.

Ik help.. de Sint is onder andere te koop bij Standaard Uitgeverij

Auteur: Jonas Boets

ISBN: 9789002270352