Recensie “Zoek-en-vind, een boek vol cijfers”

Linda~ Steeds als ik denk dat ik de leukste of meest bijzondere zoekboeken heb ontdekt blijkt dat ik het mis heb. Lucas en Eva zijn dol op verschillende dingen zoals spelletjes, boeken en dan vooral zoekboeken. Nu het herfst is vinden we het heerlijk om ons op de bank of boven op ons bed te nestelen met wat kussens, iets lekkers en een boek. Laat het buiten maar regenen want wij vermaken ons binnen ook prima. Ondertussen moet er zo nu en dan wel geoefend worden voor school. Er moet elke dag gelezen worden maar dat is hier thuis zoals je gemerkt hebt geen enkel probleem. Rekenen vinden de kinderen ook niet erg om te oefenen maar dan natuurlijk wel op een leuke manier. Een tijd geleden liet ik via de Facebookpagina van Lifestyle Mommy’s al zien dat ik aan de slag gegaan was met de DIY van Gezonde Mama: Tafels knutselen. Daarnaast wil ik nog aan de slag met een andere DIY: De “Van analoog naar digitaal” bloem. Het zijn allemaal knutseltips waarmee je in een handomdraai het rekenen makkelijker maakt en vooral leuker. Nu krijg ik wel eens van sommige volgers te horen dat ze echt niet zo creatief zijn en dan is het volgende zoekboek de oplossing.

Zoek-en-vind, een boek vol cijfers

Dit boek is werkelijk fantastisch! Het boek begint natuurlijk met het cijfer 1 en daar begint ook de pret die je met dit boek gaat beleven. Het is dan wel een zoekboek maar niet zo maar een want je wordt wel aan het werk gezet. Je krijgt namelijk een groot aantal zoekopdrachten die zorgen voor urenlang zoekplezier. De opdrachten in het beginnen eenvoudig maar dat blijven ze natuurlijk niet. Op de eerste pagina start je namelijk met het zoeken naar dingen die maar 1 keer op de pagina voorkomen, dat is een opwarmertje. De tweede pagina maakt me al vrolijk want deze is helemaal in het thema van de Ark van Noach. Je kijkt werkelijk je ogen uit in dit boek en het lijkt alsof ik weinig gewend ben want ook dit is namelijk nog niets in vergelijking tot de rest van het boek. Als je verder door het boek bladert kom je geweldige pagina’s tegen die voorzien zijn van zoekopdrachten die steeds uitgebreider worden. Elke pagina heeft een eigen thema en het is lastig om te kiezen welk thema nu mijn favoriet is. Wel word ik helemaal warm van de pagina met als thema de seizoenen. Je kunt eerst de zoekopdrachten uitvoeren en daarna kun je bijvoorbeeld nog zelf het spel “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet” spelen. Lucas kan ook al niet kiezen wat zijn favoriete pagina is, van het ridderkasteel of van de robot. Neefje Sem van 2,5 weet het wel hoor want er staat een hele grote octopus in het boek. Maar oh jee, een paar bladzijden verderop staat een grote trein. Tja Sem kan ook niet kiezen, hij vindt het boek ondanks zijn jonge leeftijd geweldig!

Dan hebben we Eva en nichtje Tess nog maar het zal je niet verbazen dat ook deze dames niet kunnen kiezen. Inmiddels hebben we een pagina gevonden die perfect aansluit bij Halloween. En ja hoor, deze hoort bij nummer 13 en dus begin ik wederom te twijfelen welke pagina ik het leukst vind. De dames vinden de picknick in het park ook wel een hele leuke pagina want daar zijn zij altijd wel voor te porren. En een picknick kan immers ook gezellig binnen. Dan weet je zeker dat je niet weggespoeld wordt door de regen. Ik hoef je vast niet te overtuigen dat wij heel enthousiast worden van dit boek. Niet alleen geeft het zoekplezier en leert het met getallen om te gaan, het geeft je ook nog eens inspiratie voor het hele jaar door met betrekking tot thema’s en activiteiten. En daarom kunnen wij dit boek zeker aanraden als cadeautip of om lekker zelf te houden 😉

Zoek-en-vind, een boek vol cijfers is onder andere te koop bij Bol.com

Auteur: Amanda Wood

Illustraties: Allan Sanders