Recensie “Dag Sinterklaasje”

Linda~ Het blijft toch zo gezellig de tijd rondom Sinterklaas. Tenminste, dat vinden wij hier thuis dan. Er zullen vast genoeg mensen zijn die het minder leuk vinden. En de hele pietendiscussie helpt er dan natuurlijk ook niet aan mee. Hoewel we al een aantal sinterklaasboeken hebben blijft elk boek toch weer iets bijzonders. Toen ik zag dat Jacques Vriens weer een nieuw sinterklaasboek uitgebracht had kon ik niet wachten om het te lezen. Of om het voor te lezen aan de tweeling. Sommige schrijvers zijn namelijk echt jeugdsentiment en Jacques is er een van. De boeken worden zo geschreven dat ze heerlijk weglezen en voor je het weet zit je er helemaal in. De kinderen zijn stuk voor stuk net zo dol op boeken als ik. Voor de boeken in de thema’s van Sinterklaas en kerst kunnen ze ook echt gaan zitten. Dus na een heerlijk boswandeling nestelen wij ons graag op de bank met een van de boeken die we gekregen hebben. Vandaag hebben we weer een heel leuk boek dat we graag laten zien

Dag Sinterklaasje

Het boek Dag Sinterklaasje van Jacques Vriens is een echte klassieker dat al door veel mensen gelezen is. Het is een boek waarmee je helemaal in de sfeer van Sinterklaas komt. Dit jaar is het boek opnieuw uitgebracht en gemoderniseerd. Dat kon nu eenmaal niet anders maar het verhaal is er niet minder mooi om geworden, integendeel. Iedereen in het huis van Lieke slaapt, behalve Lieke zelf. Morgen wordt het een spannende dag want Sinterklaas komt namelijk aan met de stoomboot. En dat zorgt er voor dat ze niet kan slapen. De dag erna is het dan eindelijk zo ver: daar komt hij aan met zijn vrolijk gekleurde pieten. De juf vertelde al dat de pieten uit allerlei landen komen zoals uit IJsland, China, België, Zuid-Afrika en nog veel meer landen. Zij komen elk jaar vanuit heel de wereld om Sinterklaas te helpen. Hij wordt alweer wat ouder en kan alle hulp goed gebruiken. Als Sinterklaas dichterbij komt vindt Lieke het een beetje eng want hij is toch wel erg groot. Het boek staat vol leuke verhalen over Sinterklaas en alles wat daarbij hoort. Er komen zelfs een aantal sinterklaasliedjes in voor zodat het extra gezellig wordt. Lucas en Eva vinden het boek geweldig om naar te luisteren en om voor te lezen.

Dag Sinterklaasje is onder andere te koop bij De leukste kinderboeken

Auteur: Jacques Vriens

ISBN: 9789000375325