Recensie “Anansi de spin – Sterker dan Olifant”

Linda~ Eerder dit jaar maakten wij voor het eerst kennis met het leuke karaktertje Anansi de spin. Mijn tante is kleuterjuf en zij had natuurlijk al eerder van dit leuke verhaal gehoord. En dus zijn wij toen aan de slag gegaan met het boek Anansi de spin en de gulzige tijger. Wat ons op viel is dat spinnen op deze manier helemaal niet eng zijn maar dat ze juist erg leuk kunnen zijn. Zolang je er maar een vriendje van maakt wordt het vanzelf leuk. Anansi is in de verhalen een hele leuke maar vooral slimme spin. Voor elk probleem lijkt hij wel een oplossing te hebben. In elk geval wist hij wel raad met de vervelende tijger uit het vorige boek. Tja, als je niet groot bent moet je in oplossingen moeten denken en samenwerken met anderen om dingen voor elkaar te krijgen.

Anansi de spin – Sterker dan Olifant

Dit keer is Anansi de spin terug met een nieuw avontuur want zoals gewoonlijk heeft hij een probleem. In een van de hoogste bomen ziet hij de lekkerste maar vooral grootste bananen te hangen. Die lust Anansi wel. Maar ja, hij is niet heel groot dus hoe krijgt hij dat lekkere fruit te pakken? Hij klimt naar boven maar hij kan helaas net niet bij de bananen. Ondertussen weet hij nog een ander dier te helpen maar helaas kan het dier hem niet helpen met het bananenprobleem, tenminste nu nog niet.. Dan worden die heerlijke bananen precies onder de neus van Anansi weggepakt door Olifant en dat maakt Anansi erg boos. Aanansi daagt Olifant uit om een potje touwtrekken te spelen en als Anansi wint haalt olifant fruit voor hem. Dat is een makkie denkt olifant, alleen kent hij deze slimme spin nog niet… Het boek ziet er weer prachtig uit en de kleurrijke, vrolijke illustraties zorgen wederom voor een verpletterend geheel.

Anansi de spin – Sterker dan Olifant is onder andere te koop bij Gottmer.

Auteur: Iven Cudogham

Illustraties: Moldybyrd Studio