Recensie “LEGO® Bedenk en Speel – Kerstmis”

Linda~ Sinterklaas is net pas de deur uit en het is dan meteen al weer tijd om over te gaan naar de volgende feestdagen: kerstmis. Het zal niemand ontgaan zijn dat de kerstdagen dit jaar anders zijn dan anders. Wij hadden het helaas ook allemaal anders voor ogen. Maar ik heb dit jaar voor mezelf besloten dat ik ga proberen om er het beste van te maken. Dat hebben we ook gedaan met Halloween en Sinterklaas. Vooral voor de kinderen vind ik het anders best sneu. Het grappige vind ik wel dat kinderen vaak veel flexibeler zijn dan volwassenen. Maar toch wilde ik er voor Lucas en Eva maar ook voor hun nichtje en neefje iets leuks van maken. Allemaal zijn ze dol op Lego en dus hebben we weer een hele leuke cadeau tip voor iedereen. Niet iedereen zet dit jaar een kerstboom hoewel sommige mensen er geloof ik al een na de herfstvakantie hadden staan omdat ze toch toe waren aan wat extra sfeer en gezelligheid. Met het volgende boek scoor je zeker punten bij je kinderen op het gebied van gezelligheid.

LEGO® Bedenk en Speel – Kerstmis

We hebben al een aantal Lego boeken mogen recenseren en het ene boek is nog leuker dan het andere. We kunnen er niet omheen dat de Harry Potter boeken onze favorieten blijven maar er zijn nog genoeg andere exemplaren over voor mensen die daar helemaal niet van houden. Ik ben echt dol op kerst en zou best in de zomer een kerstfilm kunnen kijken of kerstmuziek kunnen luisteren. Velen verklaren me voor gek maar ik ben nu eenmaal een beetje prettig gestoord om het zo maar te zeggen. Of enthousiast, net hoe je het wil noemen haha. Het Lego pakket dat we ontvingen bevat een hele mooie cadeaudoos met daarin 2 verschillende Lego boeken. Het eerste boek, Bedenk en Speel – Kerstmis is een voorleesboek. Hierin staan verschillende korte verhaaltjes die aangevuld zijn met prachtige illustraties. Deze illustraties geven je veel inspiratie om zelf de leukste kerstfiguurtjes na te bouwen. Ik vind het ook altijd leuk om iets persoonlijks te delen in mijn reviews en in dit geval lag ik helemaal dubbel toen ik in het boekje een krab zag om na te bouwen. Dit omdat neefje Sem (2,5 jaar) al sinds hij 2 jaar is met gemak “octopus” kan zeggen en een krab consequent “plap” blijft noemen. Dus onbewust toen ik de krab zag klonkt er een stemmetje in mijn hoofd dat zei: “tante, isse plap!” Ik ben toch zo dol op die kleine boef. Om weer terug te komen op de recensie, er zit ook nog een tweede boek in het pakket. Dat staat vol met leuke puzzels en knutselactiviteiten om te doen. Daarnaast is het boekje zo gemaakt dat alle pagina’s in te kleuren zijn. Hierdoor zit deze cadeaudoos vol leuke activiteiten voor het hele gezin. Wij vinden het heerlijk om zo nu en dan een pyjamadag te houden en lekker met Lego te bouwen. Met dit pakket kun je minimaal 11 verschillende modellen nabouwen maar je kunt er natuurlijk ook je eigen fantasie kerstfiguur mee bouwen.

LEGO® Bedenk en Speel – Kerstmis is o.a te koop bij BILLY BONES.

ISBN: 9789030507628

Leeftijd: 6+