Recensie “Het vrolijke kerst voorleesboek”

Linda~ Het is voor mij lastig om te kiezen aangezien ik dol ben op feestdagen. Toch denk ik dat de kerstdagen mijn favoriete feestdagen zijn. Ik word helemaal vrolijk van de sfeer en de gezelligheid die we binnen creëren. Lucas en Eva delen deze mening helemaal want ook zij worden altijd helemaal happy de peppie van de decoratie en de sfeervolle lampjes waarmee we het huis versieren. Ook laat ik ze elk jaar zelf sfeerlampjes maken die we dan gezellig op tafel zetten. Dat vinden ze helemaal geweldig om te zien als we deze neer zetten. Een andere activiteit die we eigenlijk het hele jaar door graag doen is lezen en voorlezen. Kerstboeken zijn er in allerlei soorten en maten en deze zie je dan ook regelmatig verschijnen op ons blog. Dit keer hebben we weer een boek dat we graag even onder de aandacht brengen. We hebben dit boek er namelijk al een aantal keer bij gepakt om gezellig samen door te lezen. Vooral nu de kinderen zelf kunnen lezen is dit boek een schot in de roos.

Het vrolijke kerst voorleesboek

De kaft van het boek brengt me meteen terug naar mijn jeugd. Als je goed kijkt zie je misschien wel wat ik bedoel. De illustratie op de kaft doet me echt denken aan de boeken die ik vroeger had dus daarmee is dit boek al binnen. Dit boek staat vol vrolijke kerstverhaaltjes om helemaal in de kerstsfeer te komen. Speciaal voor Eva staat er het kerstverhaal in. Zij vroeg namelijk regelmatig hoe het kerstverhaal ging en nu kon ze dat dus mooi zelf lezen. Lucas lag helemaal dubbel om het verhaal van De blote koning haalt een boom. Jeetje dat was om te gieren vond hij. In het boek staan niet alleen verhaaltjes maar ook gezellige rijmpjes. Daarnaast krijg je van dit boek lekker veel inspiratie waar je zelf mee aan de slag kunt. Momenteel zullen we namelijk zelf iets gezelligs van moeten maken aangezien dit jaar toch anders is dan anders. De verhalen en rijmpjes zijn aangevuld met mooie illustraties zodat je kunt zien wat er in de verhaaltjes gebeurt. Waar we overigens ook hele goede zin van kregen waren de prachtig versierde kerstbomen van Peter-Jan en zijn zusje. En dat gaf ons weer inspiratie om te knutselen zodat we straks zelf kerstbomen kunnen knutselen en versieren.

Het vrolijke kerst voorleesboek is onder andere te koop bij De leukste kinderboeken

Auteurs: Marianne Busser & Ron Schroder

ISBN: 9789000340286