Recensie “Waar is de eenhoorn in wonderland?”

Linda~ Wanneer je best een aantal boeken hebt is het soms moeilijk om te filteren welke je nu het allerleukst vindt. Nu scheelt het wel dat ik boeken recenseer in verschillende leeftijdscategorieën dus ik mag nog een beetje smokkelen. Het gaat er overigens ook niet altijd om wat ik er het leukst aan vind maar wat de kinderen van het boek vinden. Gelukkig laten zij altijd wel hun mening op zo’n manier weten dat ik er daadwerkelijk iets mee kan. Dit keer hebben we weer een zoekboek ontvangen maar toch weer anders dan de anderen. We hebben namelijk inmiddels al een aantal thema’s gehad in de categorie zoekboeken maar een thema ontbrak nog. We hadden al wat boeken die een beetje naar de jongens neigden en naar de stoere meiden natuurlijk want je moet tegenwoordig wel een beetje uitkijken wat je schrijft en zegt. Zo hadden we al een zoekboek over kastelen en een zoekboek in het thema van Harry Potter. Maar vandaag hebben we een zoekboek dat heel erg sprookjesachtig en kleurrijk is. We hadden nog geen eenhoorns voorbij zien komen. Ik wist überhaupt niet dat zo’n zoekboek bestond dus toen we erover hoorden wilden we hier natuurlijk graag mee aan de slag.

Waar is de eenhoorn in wonderland?

Als het boek binnen komt worden we meteen al vrolijk want het is een en al kleur. De kaft kun je bijvoorbeeld al gebruiken als zoekplaat als je even gauw iets zou willen doen. Het boek vertelt het verhaal over 7 eenhoorns die samen verstoppertje zijn gaan spelen. En omdat ze hun eigen land al kennen gaan ze naar Wonderland om het allemaal net wat moeilijker te maken. Hun reis gaat langs 17 verschillende, maar allemaal hele bijzonder, locaties. Om de eenhoorns goed te kunnen vinden worden ze vooraan in het boek allemaal even aan je voorgesteld. De ene pagina is nog mooier en sprookjesachtiger dan de andere pagina dus alleen al daarom kunnen we dit boek echt aanraden. Zo vindt Eva bijvoorbeeld het betoverde bos prachtig om te zien en ik kan haar geen ongelijk geven. De pagina is een beetje voorzien van herfstkleuren lijk het wel. Lucas vindt het drakenkasteel wel erg stoer om te zien en dat is het ook. Mijn persoonlijke favoriet is Winterwinderland maar elke pagina heeft wel iets bijzonders dus het is lastig om te kiezen. Achter in het boek kun je de antwoorden vinden zodat je weet waar je de eenhoorns kunt zoeken als je ze echt niet gevonden krijgt. Voor de echte speurder staan door nog extra zoekopdrachten zodat je nog even door kunt speuren. Dit boek is een echte cadeautip en mocht je nog steeds niet genoeg kunnen krijgen van eenhoorns kun je altijd nog een kijkje nemen in het andere eenhoorn zoekboek dat in april al uit kwam: Waar is de eenhoorn?

Waar is de eenhoorn in wonderland is onder andere te koop bij Gottmer

Auteur: Frances Evans

Illustraties: Paul Moran & Adrienn Schönberg