Recensie “Mijn eerste Kikkerboek”

Linda~ Jullie weten dat we hier dol zijn op boeken en dat we daar al heel vroeg mee begonnen zijn. Zodra de kinderen een beetje konden horen ben ik begonnen met het voorlezen van verhaaltjes. Natuurlijk begon ik niet met hele boeken tegelijk maar met korte verhaaltjes. Sommige boekjes lenen zich daar perfect voor. Sommige boekjes hebben we ontzettend vaak voorgelezen en ook later kregen de kinderen daar geen genoeg van. En dan heb ik het over vrolijke verhaaltjes zoals die van Kikker. Onze tweeling is echt opgegroeid met Kikker en zijn vriendjes. Natuurlijk waren er wel meer verhaaltjes die ik voorgelezen heb maar deze bleef steeds terug komen. We hebben dan ook verschillende exemplaren gehad in allerlei soorten en maten. Soms is het lastig om een cadeau te verzinnen zowel om te geven als om te vragen. Boeken zijn altijd een goed idee en ook als cadeau kun je daar niet vroeg genoeg mee beginnen. Ouders krijgen zo vaak kleertjes en andere cadeaus die goed bedoeld zijn maar die je heel veel krijgt. Boeken worden veel minder gegeven terwijl dat o zo leuk en ook nog eens origineel is. Vandaag laat ik een Kikker boek zien dat niet alleen leuk is als kraamcadeau maar bijvoorbeeld ook als cadeau voor een grote broer of zus. Of wat dacht je voor een eerste verjaardag?

Mijn eerste Kikkerboek

De meeste mensen die ons volgen kennen Kikker wel, tenminste daar ga ik even vanuit. Toch kent niet iedereen deze vrolijke vriend en dan is dit eerste Kikker boek ontzettend ideaal. In dit boek wordt niet alleen Kikker voorgesteld maar ook zijn vriendjes zodat je ze allemaal kunt leren kennen. Het ene vriendje is het andere niet en allemaal zijn ze even vrolijk. Iedereen is wel ergens goed in en ze spelen graag allemaal samen. Het boek is voorzien van korte stukjes tekst waardoor het ideaal is om voor te lezen zonder dat het verveelt. Als je door het boek bladert word je opgevrolijkt door de prachtige, felle kleuren zoals we dat van de Kikker boeken gewend zijn. Het boek is in een mooie vorm gestanst en de bladzijden zijn van stevig karton gemaakt zodat ze perfect zijn voor de kleine kinderhandjes. Het boek kan dus met gemak tegen een stootje waardoor het de cadeautip is waar je punten mee scoort.

Mijn eerste Kikkerboek is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Max Velthuijs

ISBN: 9789025880491