Recensie “Fantasia XV – Het Leger der Onzichtbaren”

Linda~ Tot aan het begin van dit jaar hadden we geen enkel boek van Geronimo Stilton in huis. Natuurlijk had ik er al wel over gehoord en gelezen maar dat was het dan ook. Ondertussen kwam ik de boeken steeds vaker tegen bij collega-bloggers. Lucas en Eva vertelden dat ze op school ook boeken van Geronimo Stilton hadden en deze vonden ze helemaal te gek. Vooral Lucas was er erg enthousiast over dus dat was voor mij reden genoeg om op onderzoek uit te gaan. Tussen al die titels vond ik toen een goed boek om mee te starten. Zo zijn we aan het begin van dit jaar begonnen in het kookboek Geronimo Stilton – Dat wordt smullen”. Dit boek bleek perfect voor de weekenden en vakanties omdat de kinderen en wij zelf dan meer tijd hebben om gezellig samen te koken. Eten moet je toch en wat is er feestelijker dan je eigen gekookte eten op te kunnen eten? Het was een groot succes en dat smaakte naar meer. Vorige maand kregen we dan ons eerste echte leesboek van Geronimo Stilton. Op deze manier kon ik dan eindelijk eens kijken wat het was. En ik snap nu zeker waarom deze boeken zo succesvol zijn.

Fantasia XV – Het Leger der Onzichtbaren

Om meteen met de deur in huis te vallen vind ik dat de kaft van het boek een stoere en tegelijk magische uitstraling heeft. De kaftomslag vertelt ons dat het niet zomaar een boek is maar dat het 3D-beelden bevat en 4 geuren. Op zich begin ik me een beetje zorgen te maken omdat ik nog van dat soort geurboeken ken van vroeger dus mensen die ik ken liggen al meteen dubbel van het lachen. Zij weten namelijk dat ik alles uitgebreid ga testen en dus dat ik waarschijnlijk niet blij ga worden van alle geuren maar hee, stoer is het zeker! Het boek is geweldig want het is een ontzettend spannend verhaal om te lezen en we worden helemaal in het boek betrokken. Fantasia wordt aangevallen en niet door het minste want ze worden aangevallen door een onzichtbaar leger. Er is maar 1 ding wat Fantasia kan redden en dat is de Imperium Kroon. Deze kroon ligt natuurlijk niet voor het grijpen want dat zou wel heel makkelijk zijn. Deze ligt goed verstopt op een eiland dat niet zo eenvoudig te bereiken is. Daarom wordt onze dappere muis Geronimo om hulp gevraagd en hij heeft een leger aan fantastische figuren die met hem mee op zoek gaan naar de Kroon. Het verhaal leest heel prettig voor de kinderen maar ook wanneer je het boek voorleest als volwassene. De illustraties in het boek zijn adembenemend en magisch. Voor Lucas staan er veel stoere afbeeldingen in terwijl deze afgewisseld worden met hele magische taferelen voor Eva. De bladzijden waar je de 3D-bril voor nodig hebt zijn natuurlijk de bladzijden waar de kinderen het langst blijven hangen. Tja en dan komen we uiteindelijk toch bij de pagina’s met de geuren. Geloof me, de ene geur is de ander niet en een van de geuren bezorgden me bijna een trauma maar dat is het zeker waard want het past perfect in het verhaal. Gelukkig word je daarna getrakteerd op magische geuren dus het is de schrijver vergeven. Waar ik zelf ontzettend om moest lachen waren de namen van Het Leger der Onzichtbaren. Zij hebben namen zoals Soldaat Huilebalk, Kolonel Mormel dus je snapt wel dat ik niet meer bij kwam van het lachen. In het boek vind je een 3D-bril voor de speciale 3D-beelden. Daarnaast vind je nog een speciale sleutel die je nodig hebt om de Imperium Boodschap op pagina 307 te lezen. Verder vind je in het boek nog een aantal spelletjes om te spelen. Tot slot leent het boek zich als zoekboek zodat dit boek je zorgt voor urenlang plezier in de weekenden en vakanties.

Fantasia XV – Het Leger der Onzichtbaren is onder andere te koop bij De Wakkere Winkel.

Auteur: Geronimo Stilton

ISBN: 9789059248540