Recensie “Kikker leert vormen”

Linda~ De tijd lijkt voorbij te vliegen want Lucas en Eva zijn inmiddels alweer 7 jaar, nichtje Tess wordt in mei 5 jaar en neefje Sem wordt over 2 maanden 3 jaar. De kinderen lijken soms sneller te groeien dan het licht en dat is aan de ene kant fijn dat alles zo goed gaat. Aan de andere kant is het belangrijk om te genieten van de momenten die je hebt. Voor je het weet zijn ze namelijk groot en is dat weer voorbij. Net als de rest van de kinderen is Sem erg leergierig en leert hij elke dag nieuwe dingen. Al vanaf dat hij wat kan praten heeft zijn mond weinig stil gestaan want hij kletst de oren van je hoofd. Erg gezellig is dat om daar tijd mee door te brengen. Toch willen we Sem ook al voorbereiden op school aangezien hij steeds zoveel nieuws wil leren. Dit keer zijn we aan de slag gegaan om hem de vormen aan te leren. Met een vormenstoof weet hij al wel raad maar nu hij steeds meer praat willen we eens kijken of hij de vormen ook kan benoemen. En wat is er dan leuker om vormen te leren met je grote vriend Kikker?

Kikker leert vormen

Vorige week liet ik je al kennis maken met het eerste kikkerboek voor de allerkleinsten. Dit keer laat ik een boek zien voor Sem waarin hij spelenderwijs de vormen leert. Het boek Kikker leert vormen is het eerste deel in de nieuwe serie boeken van Kikker leert… Als ik het boek open doe word ik helemaal vrolijk en Sem ook. De kleurrijke illustraties lachen ons toe. Elke pagina verrast ons met een lief kort verhaaltje waardoor kleine kinderen geboeid blijven luisteren. En dan gaan we van start met het leren van de vormen. We beginnen met de basisvormen van de cirkel, driehoek, rechthoek en een lijn. Dan komt er steeds weer een vorm bij die in het begin nog wat moeilijk zal zijn zoals een pijl, kruis en een ovaal. Maar heb je ook al eens gehoord van een trapezium? En er bestaan naast hele cirkels natuurlijk ook halve cirkels. Tot slot kun je voor de echte slimmeriken aan de slag met ruimtelijke vormen. Als je goed om je heen kijkt kun je overal vormen zien en aan de hand van dit boek kun je thuis een spelletje spelen met je kind om te kijken of ze zelf ook vormen kunnen vinden in de omgeving. Tijdens het leren van de vormen ga je gezellig op avontuur met Kikker en zijn vriendjes want zij beleven elke keer wel iets nieuws. De bladzijden van dit vrolijke boek zijn van stevig karton gemaakt waardoor ze keer op keer doorgebladerd kunnen worden. Het boek kan gelukkig dus tegen een stootje. Wij zijn heel erg benieuwd naar het volgende boek in deze serie.

Kikker leert vormen is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Max Velthuijs

ISBN: 9789025880392