Nano Note: De duurzame sticky notes

Linda~ Al jaren maak ik gebruik van briefjes want wanneer ik dat niet zou doen zijn de gevolgen niet te overzien. Iedereen vergeet wel eens wat maar bij mij is dat nog een paar gradaties erger. Vooral sinds ik in 2010 een hersenoperatie ondergaan heb vanwege de cyste in mijn hoofd heb ik echt het geheugen van een soepkip. Tja ik vind zelfspot erg belangrijk en houdt het voor mij luchtig hoewel velen daar toch aan moeten wennen. Maar het is nu eenmaal niet anders dus kun je er beter het beste van maken. Al die briefjes zouden bij mij voor een grote berg papierafval zorgen en dat vind ik niet nodig. Nu is het zo dat ik zelf nu nog steeds gebruik maak van schriften van mijn middelbare schooltijd die ik weer tegen ben gekomen. Deze zijn ideaal als boodschappenbriefje door ze klein te knippen. Het zou namelijk belachelijk zijn om deze weg te gooien zonder ze te gebruiken. Voor de momenten dat ik aan het werk ben heb ik wel iets professioneels nodig en eind oktober kreeg ik DE oplossing onder mijn neus geschoven waar ook jij zeker iets aan gaat hebben.

Nano Note

Voor mijn werk als blogger maakte ik voorheen heel veel gebruik van post-its of soortgelijke notitieblaadjes. Aangezien ik dat alles behalve duurzaam vond ben ik toen gebruik gaan maken van herbruikbare notitieboeken maar die vond ik voor sommige krabbeltjes toch wel wat te groot. Eind oktober werd ik benaderd door Nano Note met de vraag of ik hun product uit wilde proberen dus ik ging me inlezen. Voor ik wat uitprobeer wil ik natuurlijk wel wat meer informatie om te zien of het bij me past. Ik kwam er achter dat het herbruikbare sticky notes waren. Dat klonk me als muziek in de oren aangezien we steeds meer bezig zijn met duurzaamheid en tegen papierverspilling zijn. Zowel Chantal als ik kregen een set toegestuurd om het uit te proberen en dat hebben we dan ook zeer uitgebreid gedaan. In een van de reviews las ik dat iemand het op de laptop had geplakt. In eerste instantie was ik er wat huiverig voor maar ik heb inmiddels ook een Nano Note op mijn laptop en ik kan niet meer zonder. Vooral omdat ik dingen meteen moet noteren omdat het anders alweer uit mijn geheugen is op het moment dat iemand me wat vraagt. Daarnaast heb ik een exemplaar aan de zijkant van mijn koelkast geplakt. Nu zul je je afvragen wat ik daar dan op noteer. Als blogger ontvang ik regelmatig pakketjes en daar ben ik zeer dankbaar voor. Op deze Nano Note noteer ik van welke bedrijven ik nog een pakketje ontvang zodat mijn man ook weet dat er een pakketdienst aan de deur kan komen. En zo heb ik overzicht of ik nog even ergens achteraan moet gaan. Verder las ik bij de reviews een tip die echt ontzettend handig was en waar ik zeker zelf ook nog wat mee ga doen. Deze mevrouw had er eentje op de vriezer hangen en noteerde daarop wat er in de vriezer lag sinds welke datum.

Ik denk dat ik zo nog wel een hele lijst kan maken met tips waar deze herbruikbare Sticky Notes handig voor zijn. Het belangrijkste is dat deze Nano Notes duurzaam zijn en papierverspilling tegen gaan aangezien er jaarlijks toch ontzettend veel sticky notes in de vuilnisbak belanden en dat is in deze tijd toch niet meer nodig. De tekst die je erop schrijft met de bijgeleverde pen blijft heel goed staan maar is makkelijk afwasbaar met een vochtig doekje. In de webshop van Nano Note kun je terecht voor zowel een set Nano Notes als extra pennen. Dankzij het bedrag van 9,95 is het zeker een leuk en duurzaam cadeau voor de mensen die “alles al hebben”. Maar het is ook een musthave voor bepaalde mensen zoals bloggers, ict-ers, artsen en alle andere toppers die van alles te noteren hebben.

* Voor het schrijven van dit artikel hebben we een review-exemplaar ontvangen *

Waar zou jij deze Nano Notes voor gebruiken?

1 thoughts on “Nano Note: De duurzame sticky notes

  1. Pingback: Yahtzee in een duurzaam nieuw jasje! | Lifestyle Mommy's

Plaats een reactie