Recensie “Kom mee, Kees”

Linda~ De kinderen hebben de afgelopen maanden redelijk wat thuisscholing gehad en daarbij hadden ze allerlei verschillende opdrachten om uit te voeren. Niet alleen onze tweeling had huiswerk maar ook nichtje Tess had genoeg te doen. Zij zit in groep 1 maar kreeg ontzettend veel leuke opdrachten om te doen. Zo was het de bedoeling dat ze elke dag een half uur werkte in Squla en daarnaast zorgde de juf voor veel variatie. Wat heb ik genoten van de creativiteit van deze lieve juf. Uiteraard was ik bevooroordeeld aangezien ze de juf is geweest van Lucas en Eva maar toch. Deze juf hield rekening met bepaalde thema’s en dus kon het prentenboek van het jaar niet ontbreken. Coco kan het is een boek dat hier heel vaak voorgelezen is en later door Eva en Lucas gelezen is. Wij snappen volledig dat dit boek is verkozen tot prentenboek van het jaar en dat vond de juf dus ook. Zo hebben we meegezongen en gedanst met Coco en hebben we heel hard gelachen om de moeder van Coco die haar niet bepaald subtiel een zetje geeft. Neefje Sem van 3 is nog altijd groot fan van Coco en krijgt er maar geen genoeg van. Bij ons als volwassenen blijft het liedje van Coco al wekenlang in ons hoofd hangen. Het mooie ervan is dat als iemand het nummer even vergeten is wij de leukste thuis zijn en het helemaal niet erg vinden om het weer even onder de aandacht te brengen bij de ander. Het boek is prachtig, kleurrijk en vooral de boodschap die erin verscholen zit is niet onbelangrijk. Als je vertrouwen hebt in jezelf dan kun je veel meer dan je denkt. Na het grote succes van Coco kan het is er een nieuw boek van Loes Riphagen verschenen en dat deel ik graag met jullie.

Kom mee, Kees

Papa en Kees krijgen een uitnodiging voor het concert van de lievelingsband van papa, De Kwakers. Helaas lijkt de post uit het boek een beetje op de post bij ons want deze heeft er zo lang over gedaan dat het concert al bijna begint. Ze moeten dus vlug op pad gaan voor ze het concert missen. Ze zullen echt in een flinke pas moeten lopen anders gaan ze het niet redden. Maar Kees is net als alle kinderen, juist op de momenten dat je haast hebt hebben zij tijd genoeg. Dat kan ook niet anders want onderweg komt Kees zoveel moois tegen. Hij ziet verschillende dieren, een regenboog en ga zo maar door. Maar dan gebeurt er iets spannends waardoor ook papa ziet hoe mooi alles om ze heen eigenlijk is. Neefje Sem ontdekte in het boek al meteen dat Coco er ook in stond. Kun jij haar ook vinden? Ze is op een paar pagina’s te vinden als je goed kijkt. Maar er is nog meer te zien want elke pagina is een lust voor het ook. Niet alleen zijn de pagina’s erg kleurrijk, het zijn pagina’s met prachtige illustraties die perfect te gebruiken zijn als zoekplaat. Je kijkt je ogen uit en steeds weer ontdek je nieuwe dingen. Het boek is prima te gebruiken om de woordenschat van neefje Sem uit te breiden. Wist je dat er een speciale knutselpagina is waar je verschillende printables kunt vinden rond de boeken Coco kan het en Kom mee, Kees? Op deze pagina vind je ook een filmpje waar Loes vertelt over haar prentenboeken waar wij helemaal fan van zijn.

Kom mee, Kees is onder andere te koop bij Gottmer.

Auteur: Loes Riphagen

ISBN: 9789025774752

2 thoughts on “Recensie “Kom mee, Kees”

• Jazeker, ze zijn zo dol op boeken. En als wij de boeken een paar keer gelezen hebben dan geven we ze weer door aan mijn zus en vriendinnen. Op deze manier hebben alle kinderen er lol van. Dat maakt het nog een stuk leuker. En we plaatsen er soms wat in een minibieb 😁

Like