Recensie “101 geestige moppen om je dood te lachen”

Linda~ Ieder kind heeft zijn of haar eigen kwaliteiten en het is altijd prettig voor het kind wanneer deze benoemd worden. Bij onze tweeling hoef ik er niet lang over na te denken wat hun kwaliteiten zijn. Niet alleen zijn ze erg leergierig, waar ik overigens erg trots op ben. Nee, ons duo heeft een kwaliteit die iedereen die ze kent wel zal herkennen. Lucas en Eva zijn de leukste thuis vinden zij zelf. Tja en dat valt nu eenmaal niet te ontkennen. Hun humor houdt echter niet op bij de voordeur want ook op school, voorheen bij de zwemles en nu bij de scouting gaan ze gezellig door en dit levert vaak hilarische momenten op. Meer dan eens hebben we dubbel gelegen van het lachen tijdens de kijklessen van de zwemles. Zij zwommen vaak achter elkaar aan en als de een ineens stopte zwom de ander er bovenop wat weer een lachbui opleverde. Ik heb wel eens medelijden gehad met de badjuffen en -meesters maar zij hadden er blijkbaar totaal geen last van. Laatst had ik een online oudergesprek met de juf om te kijken hoe het met ze ging. Niet zozeer om de voortgang te bespreken maar meer om te zien of ze lekker in hun vel zaten. De juf vertelde dat ze de humor van de tweeling erg kon waarderen en hoopte dat ze hun humor voorlopig niet zouden verliezen. Kijk, dat vind ik dan zo lief om te horen. De juf is overigens echt een schat en laatst raakte ze me echt. Ze vertelde tijdens een zoom-gesprek met de kinderen uit de hele klas dat ze zelfs nog wel kruipend naar school zou komen om de kinderen te zien. Dat was op de dag dat de scholen gesloten waren in verband met de flinke sneeuwval. Deze juf is wat mij betreft dan ook goud waard. Zij ziet namelijk van ieder kind zijn of haar kwaliteiten en benoemd dat ook. Speciaal voor onze lolbroeken ontving ik van Tdm Publishing een boek dat perfect voor ze was.

101 geestige moppen om je dood te lachen

Laatst waren we gezellig met de tweeling aan het wandelen toen ze ineens de ene mop na de andere uit hun mouwen toverden. Het grappige was dat ze zelf het hardst moesten lachen om hun eigen en elkaars moppen. Zodra dit moppenboek binnen kwam kreeg ik om eerlijk te zijn de kans niet om het zelf te bekijken of om er een foto van te maken. Ons duo had het boek al onderschept zodra ze de kaft zagen. Eerst viel de smiley op de kaft op en al heel snel lazen ze wat voor soort boek het was. Op dat moment was het hek van de dam want ineens was het lezen geen probleem en hebben ze het boek samen in 1 ruk uitgelezen. Ik had het boek meegenomen naar mijn zus waar de tweeling op dat moment aan het spelen was. Het hele weekend zijn we vervolgens getrakteerd op de meest uiteenlopende moppen. Zoals de titel al zegt staat dit boek vol met de meest hilarische moppen voor kinderen. De kinderen kunnen de moppen niet alleen goed zelf lezen maar ze zijn makkelijk genoeg om te onthouden. Ik had eigenlijk een heel aantal flauwe grappen verwacht maar ze zijn om eerlijk te zijn om te gieren. De vrolijke illustraties maken het boek dan ook helemaal af. Het feit dat dit boek maar 5 euro kost maakt dat het uitermate geschikt is om cadeau te geven voor een verjaardag, een goed rapport of wanneer het weer kan voor een zwemdiploma. En ook straks voor de feestdagen is het een ontzettend origineel cadeau. Of wat dacht je in plaats van een paasei voor de kinderen die geen chocolade mogen hebben. Kortom, dit boek is een schot in de roos! En kunnen we op dit moment allemaal niet wat extra humor gebruiken?

101 geestige moppen om je dood te lachen is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Smiley

ISBN: 9789059248793