Recensie “3, 2, 1, GO!”

Linda~ Het is alweer 3 jaar geleden dat Albert Heijn samen met ruimtevaarder André Kuipers een spaaractie lanceerde. De hele spaaractie stond in het thema van de ruimtevaart waarbij centraal stond dat wetenschap, techniek en ruimtevaart wel degelijk erg interessant waren. De actie was een groot succes en zo ook hier thuis. Lucas vond het al interessant maar Eva was helemaal door het dolle heen. Haar interesse voor de ruimtevaart werd gewekt en ze wilde er het liefst alles over weten. Door de jaren heen heeft ze enkele boeken gekregen en sinds ze kan lezen vindt ze het fantastischer dan ooit. Ergens zou ze zelf wel eens naar de ruimte willen maar de angst blijft dat ze dan misschien niet meer terug kan dus blijft ze lekker dromen zegt ze zelf. Dat is natuurlijk helemaal prima want dromen zijn belangrijk. André Kuipers heeft tijdens zijn reizen niet stil gezeten want hij bedacht namelijk een verhaal dat uiteindelijk een begin zou zijn van André het astronautje. Het is het eerste boek dat in de ruimte is bedacht en een groot succes is. Inmiddels zijn er meerdere boeken over André het astronautje. Maar er is nu ook een compleet nieuw boek, dit keer voor de jeugd. Zodra het boek binnen kwam wilde Eva er meteen in gaan lezen en ze is er razend enthousiast over.

Recensie “3, 2, 1, GO!”

Dit boek wordt verteld door André Kuipers en gaat over André. Hij krijgt een speciale brief want hij mag namelijk naar de astronautenschool. Eva haar ogen beginnen al te twinkelen als ze de achterkant leest. André maakt kans op een reis naar de ruimte maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Er zitten namelijk enkele voorwaarden aan want hij zal er iets voor moeten doen. Hij mag alleen gaan als hij zijn astronautendiploma haalt. Daarnaast mogen er helaas maar 2 kinderen met hem mee. Het boek bevat een spannend verhaal dat Eva maar niet los kan laten. Ze wil het boek het liefst meteen uit lezen, zo spannend vindt ze het. Als ik het boek doorlees snap ik wel waarom. En als aanvulling is het hele boek voorzien van prachtige illustraties die alles extra duidelijk maken. Het boek is namelijk niet alleen leuk om te lezen maar ook ontzettend leerzaam. In het boek maak je kennis met Valentina en haar hond Laika. Zowel André als Muis vinden het allemaal maar spannend maar wel heel gaaf! Eva moest vooral heel hard lachen om de vragen die André bedacht heeft waar hij graag antwoord op wil. Het boek neemt je mee op een spannend maar leerzaam avontuur waar kinderen geen genoeg van lijken te krijgen. Je leert van alles op het gebied van de ruimtevaart. Dit boek is dus een echte aanrader voor de jonge lezers die dol zijn op avontuur.

3, 2, 1, GO! is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: André Kuipers

ISBN: 9789492901781