Recensie “Lezen en leren met Gonnie & Gijsje”

Linda~ De oudste 3 kinderen, onze tweeling en nichtje Tess zitten al een tijdje op school en we merken dat neefje Sem er ook heel erg aan toe is. Bijna elke ochtend gaat hij net zo vrolijk bij zijn grote zus in de rij staan om de school binnen te lopen tot grote hilariteit van andere ouders. Tja het is ook een clown om te zien en vooral als hij merkt dat anderen hem grappig vinden. Nu weten we wel dat jongens en mannen daar nu eenmaal meer last van hebben maar het blijft geweldig om te zien. Bij hem thuis en bij ons merk je dat hij heel leergierig is net als de rest van de kinderen. Hij wil overal kijken en voelen en van de meeste dingen wil hij weten hoe het in elkaar zit. De kleuren kent hij inmiddels al aardig en het is nu eigenlijk alleen nog de uitspraak waar aan gewerkt moet worden. Net als zijn zus heeft hij moeite met bepaalde klanken. Het is heel typisch dat hij precies dezelfde letters en woorden op een bepaalde manier uitspreekt. Zo is oranje bijvoorbeeld ojanje, rood is lood en groen is sloen. Toch merk je een duidelijke verbetering want een tijd geleden kwam er ineens een duidelijke r naar voren. Aangezien hij zo dol is op leren en boekjes ben ik op zoek gegaan naar een set met boekjes waar hij op een leuke manier mee kan leren. We hadden al enkele boekjes van Gonnie & Gijsje en daar werden alle kinderen vrolijk van. Geef ze eens ongelijk want als je de figuurtjes bekijkt krijg je toch al spontaan goede zin, Dit keer zijn ze dus terug met een aantal nieuwe boekjes.

Lezen en leren met Gonnie & Gijsje

Deze set komt in een mooi doosjes waar 8 verschillende boekjes in zitten. Deze boekjes bevatten elk hun eigen thema waar je mee aan de slag kunt zodat je steeds een ander onderwerp kunt bespreken. Je kunt zelf bepalen met welk onderwerp je begint zoals kleuren, vormen en dierengeluiden. De set kun je langer gebruiken want deze groeit eigenlijk nog een tijd met de kinderen mee vanwege de cijfers, tegenstellingen en nog meer. Ook Tess kan deze set dus nog goed gebruiken op dagen dat ze wat meer moeite heeft met de cijfers. Dat boekje is geweldig om in te zien want de illustraties zijn prachtig. Tess vindt het geweldig om er mee aan de slag te gaan en heeft er veel pret mee. Deze set is geweldig om even een momentje te creëren met Sem. Hij gaat er echt voor zitten en werkt het liefst de hele serie door. Hij vindt het vooral grappig om te zien welk dier waar woont en wat ze eten. Maar het mooiste boekje vindt hij Wie is wie? waarbij er een aantal eendjes erg ondernemend zijn en niet bepaald schoon meer zijn. Dit doosje is een ontzettend leuke tip om mensen cadeau te geven bij een geboorte, voor de eerste verjaardag of wie weet om uit te delen op de peuterspeelzaal.

Lezen en leren met Gonnie & Gijsje is onder andere te koop bij Boekenwereld.

Auteur: Olivier Dunrea

ISBN: 9789025775216