Recensie “Mega Smiley Zoekboek”

Linda~ Dat we hier thuis een stel grapjurken hebben weten jullie inmiddels vast wel. De ene is nog leuker dan de ander vinden ze zelf en wij als volwassenen moeten er dan ook met enige regelmaat om lachen. Nu het eind juli is zijn we toch al een aantal keer verwend met prachtige dagen waarop de kinderen volop hebben kunnen zwemmen en met water kliederen. Hoewel het met mijn gezondheid niet zo prettig is gun ik het de kinderen en de zonaanbidders van harte. Ik denk dat veel mensen er ook wel aan toe waren om weer wat warmte op hun huid te voelen. Ergens ben ik nog steeds een beetje huiverig voor hoe het straks allemaal gaat lopen. Op het moment dat deze recensie online komt heb ik als het goed is mijn 1e vaccinatie achter de rug dus we wachten het allemaal maar even af hoe het straks na mijn 2e gaat lopen. In verband met mijn gezondheid letten we nog altijd goed op en zoeken we geen overdreven drukke plekken op. Uiteraard zijn we zo nu en dan naar een dierentuin geweest maar daar houden we ons netjes aan de maatregels zodat iedereen veilig van een dagje uit kan genieten. Hoewel ik me op de warmere dagen rustig heb gehouden merk ik dat ik op de minder warme dagen iets meer energie heb. De kinderen vermaken zich prima met hun vriendjes buiten de poort en gaan af en toe gezellig naar de speeltuin. Op dagen dat het regent pakken we er wel eens een van onze legpuzzels bij. Afgelopen april hadden we een hele grappige legpuzzel van Smileyworld ontvangen. Wat hebben ze een lol gehad toen we samen de puzzel gingen maken. Het was natuurlijk niet de meest eenvoudige puzzel omdat er wel heel veel smileys op stonden maar leuk was ie zeker. Om nog even in deze gezellige sfeer te blijven hangen komt Baeckens Books met iets nieuws: Het Mega Smiley Zoekboek. Dit is HET boek voor alle lolbroeken.

Mega Smiley Zoekboek

Zoals de titel al zegt is het inderdaad een mega boek en dan heb ik het niet alleen over het formaat. Inderdaad, het boek is ontzettend groot maar nog wel vast te houden. Het bevat 32 pagina’s waar je wel vrolijk van moet worden zelfs als je je dag niet zou hebben. Op de kaft zie je al een reusachtige smiley te staan met op de achtergrond al een kleine sneakpeak van het boek. De kaft leent zich overigens al perfect als zoekplaatje dus je kunt meteen aan de slag. De smileys zijn door het hele boek te vinden en ze zijn werkelijk overal. De ene smiley is nog leuker dan de anderen en je komt in verschillende werelden terecht. Uiteraard is onze favoriete pagina degene in het Halloween thema want daar zijn we nu eenmaal dol op. Nichtje Tess was hier op het moment dat het boek binnen kwam en zij verloor zich helemaal in het Magische Smiley Land. Dit is een wereld vol eenhoorns en magie waar ze maar geen genoeg van krijgt. En hoewel neefje Sem van 3 de pompoenen uit het Halloweenthema ook geweldig vond waren zijn favoriete pagina’s degene waarop je alles terug kon vinden in het thema van safari. Het boek staat bol van de humor en gezelligheid want wist je dat je door het boek heen ook poep kunt vinden? In totaal zijn er 12 verschillende themapagina’s waar je naar hartenlust kunt speuren. Telkens krijg je de opdracht om bepaalde smileys te zoeken met een klein verhaaltje erbij. Maar let op: De ene smiley is makkelijker te vinden dan de andere. Om je niet helemaal gek te laten maken staan de oplossingen achterin zodat je zeker geen slapeloze nachten zult krijgen. En om nog verder te gaan met deze vrolijkheid zit er vooraan in het boek een prachtige poster vol smileys die je op kunt hangen.

Mega Smiley Zoekboek is onder andere te koop bij Boekenwereld.

ISBN: 9789059249219

2 thoughts on “Recensie “Mega Smiley Zoekboek”