Recensie “Die zomer”

Linda~ We zijn alweer aanbeland bij augustus en onze vakantie zit er inmiddels al weer voor een deel op. Hopelijk hebben jullie tot nu toe ook allemaal een fijne vakantie (gehad). Zoals jullie weten heb ik me voorgenomen om wat meer tijd voor mezelf te nemen door het lezen van boeken. Hoewel ik gek ben op kinderboeken heb ik mijn oude hobby weer opgepakt. Het lezen van een boek waarbij ik verzot ben op romans en thrillers. Hoewel ik ook graag oorlogsboeken lees vind ik dat toch altijd een beetje raar om te zeggen dat ik deze leuk vind om te lezen. Want ik bedoel natuurlijk niet dat ik ze leuk vind maar eerder indrukwekkend. Als ik echt een genre moet kiezen dan ga ik toch voor de thrillers. Hoewel ik dacht dat ik deze niet meer goed aan zou kunnen vanwege mijn gezondheid moet ik zeggen dat ik de afgelopen maanden toch enkele thrillers heb gelezen. We hebben een groepje van 3 dames die alle drie dol zijn op lezen en zo lenen we elkaars boeken. Blijkbaar zitten we op dat gebied best op 1 lijn en waarom zou je alle 3 dezelfde boeken aanschaffen als je ze van elkaar kunt lenen. Dat is toch net weer wat leuker voor je portemonnee en dat sluit weer aan bij de volgers van ons blog. Op deze manier kun je namelijk toch weer heel wat lezen zonder dat je steeds veel geld uit hoeft te geven als je zo de kosten samen kunt delen. Maar goed, de thrillers dus. De ene thriller is de andere niet en sommige krijgen de naam thriller terwijl ze niet zo heel spannend zijn. Dat kan ik van het volgende boek absoluut niet zeggen. Jeetje, dat was me er toch een zeg!

Die zomer

Dit boek vertelt het verhaal van 6 vrienden die klaar zijn om hun toekomst tegemoet te gaan. Ze halen de hoogste scores en in afwachting van de uitslagen besluiten ze nog een laatste keer een roekeloos spel te spelen dat ze al enkele keren eerder hebben gespeeld. Helaas slaat het noodlot toe en gaat het gigantisch mis. Hoe moet dat nu verder? Een van de vrienden besluit de schuld op zich te nemen zodat er maar 1 leven van de vrienden verwoest zal worden en de rest verder kan gaan met hun levens op 1 voorwaarde.. zodra deze vriendin vrij zal komen mag ze van ieder van hen een gunst vragen.. wat ze wil en wanneer ze wil.. 20 jaar later komt Megan vrij en dan begint de ellende, of beter gezegd, dan gaat de ellende verder. Megan weet wat ze wil en zorgt er voor dat de vrienden niet om haar heen kunnen. Het boek is werkelijk van het begin tot het einde spannend om te lezen. Er zijn momenten geweest dat ik mezelf naar bed heb moeten slepen omdat ik anders gewoon nog doorgelezen zou hebben tot ik er bij neer zou vallen. Ik zat helemaal in het boek en dat gebeurt me toch niet gauw. Het is een boek dat je dus maar lastig weg kunt leggen en alles behalve voorspelbaar is. Zelfs nadat ik het gelezen had liet het me nog niet meteen los. Echt wauw!

Die zomer is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Sharon Bolton

ISBN: 9789400514096