Recensie “Blitz 7! – Een gek drankje”

Linda~ De afgelopen tijd zijn de kinderen ondanks de vakantieperiode volop verwend met boeken. Het ene boek is nog leuker dan het andere boek. Dat is maar goed ook want het ene kind vindt lezen leuker dan het andere kind en dat heeft er ook nog mee te maken of ze lezen makkelijk vinden of wat moeilijker. Eva vindt het heerlijk en heeft zich ook deze vakantie regelmatig teruggetrokken met een boek. Lucas is deze vakantie flink vooruit gegaan want we hebben een aantal boeken gekregen die perfect aansloten bij zijn leesniveau. Dat hij boeken leuk vindt die over poep en andere vieze dingen gingen dat wisten we al. Dat is namelijk bij veel kinderen het geval en geef ze eens ongelijk. Toch hebben we een aantal andere boeken ontdekt die hij leuk vindt om te lezen en die hij dan ook erg goed leest. Ondanks dat het vakantie was hebben we toch regelmatig met hem aan tafel gezeten om een kwartiertje te lezen. Dat was gewoon de afspraak die we gemaakt hebben en dat vond hij prima. Dit keer kreeg hij ook een boek dat speciaal geschreven is voor kinderen die wat meer moeite hebben om te lezen of die dyslectisch zijn. Eva vond het boek trouwens ook heel leuk dus daarnaast kan het boek prima voor kinderen die geen moeite hebben met lezen.

Een gek drankje

De serie Blitz! is geschreven voor kinderen die beginnen met lezen, die moeite hebben met lezen of dyslectisch zijn. Om te beginnen is het boek geschreven met een lettertype dat heel makkelijk leest dus geen rare fratsen of letters die afleiden. De letters zijn ook een stukje groter waardoor ze duidelijk te lezen zijn. De hoofdstukken in het boek zijn niet heel lang dus dat is ideaal voor kinderen met een korte spanningsboog. Je leest duidelijk en eenvoudig van hoofdstuk naar hoofdstuk dus je behaalt al snel een doel. Dit boek is alweer het zevende deel in de serie en wij vinden het een erg leuk boek. Blitz zou Blitz niet zijn als hij niet van alles mee zou maken. Dit keer is het alleen niet zo leuk wat hij mee maakt want hij is namelijk ziek. Hoewel hij normaal groen van kleur is krijgt hij nu een gele kleur en heeft hij keelpijn. Zijn vriendje Priet gaat hulp zoeken op een andere planeet. Hoewel het niet helemaal volgens plan gaat wordt het toch nog een spannend en leuk avontuur voor Blitz en Priet. Flutsie gaat hem namelijk helpen alleen is Flutsie niet zo heel goed in het maken van drankjes. Kleurrijk zijn de drankjes dan weer wel en knallend ook. Zou alles uiteindelijk toch nog goed komen?

Een gek drankje is onder andere te koop bij Boekenwereld.

Auteur: Rian Visser

ISBN: 9789025775230