Recensie “Miljonairskind – Het verborgen eiland”

Linda~ Boeken kunnen er voor zorgen dat je je even helemaal terug kunt trekken en dat je je kunt ontspannen. Zelfs hele spannende boeken waarbij je op het puntje van je stoel moet zitten kunnen er voor zorgen dat je alles even vergeet. We hebben best wel wat boeken in allerlei soorten genres dus er is voor iedereen wel een boek om heerlijk mee op de bank te kruipen. De leukste boeken vinden wij degene waarvan je bijna zou willen dat ze echt konden zijn. We draaien er niet omheen dat zowel de tweeling als ik zouden willen dat we in de wereld van Harry Potter zouden leven. Daar zouden we zo onze wifi voor opgeven zullen we maar zeggen. Toch zijn er meer boeken die zo fantastisch zijn dat we bijna zouden willen dat het ons zou overkomen. Die verhalen zijn ongelofelijk en zitten vol avonturen. Ken jij dat ook, van die boeken waarvan je zou willen dat het jouw leven was? Al was het maar voor even omdat je eigen leven toch ook wel veel leuke aspecten heeft. Vandaag laat ik je een boek zien waar onze tweeling helemaal weg van was al vanaf het moment dat ze de kaft zagen.

Miljonairskind – Het verborgen eiland

Dit boek schijnt inmiddels al het derde deel van een succesvolle serie te zijn dus ik ga zeker eens op zoek naar de eerste 2 delen aangezien Lucas en Eva dit boek fantastisch vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat het boek heel makkelijk leest en dat ik het zelf niet weg kon leggen. Dit boek is er een zoals ik hierboven al beschreef, voor een deel zou je willen dat het je eigen leven was. De ouders van Zilver zijn multimiljonair maar de vader van Zilver is zo bang voor inbrekers en boeven dat niemand dat mag weten. Daarom verhuizen ze naar een geheim eiland, een tropisch eiland wel te verstaan. Zijn beste vriend Lennon mag samen met zijn familie mee omdat de vader van Lennon werkt voor de familie van Zilver. Het eiland is fantastisch mooi en voorzien van allerlei moderne snufjes. Het is net alsof ze in het paradijs zijn aangekomen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het eiland heeft het: gave schommels, geheime gangen, een mega bioscoop en je kunt het eiland zelfs besturen als het nodig is. Dan gebeurt er iets vervelends. Er komt een storm waarbij het jacht van een andere miljonair aanspoelt op het eiland. Dat geeft problemen en dus is de familie genoodzaakt om net te doen alsof zij ook aangespoeld waren. Op deze manier proberen ze hun rijkdommen geheim te houden. Vanaf dat moment gebeuren er steeds vreemdere dingen waardoor ze het idee hebben dat ze in de gaten gehouden worden. En dat is niet door de vreemde megawesp drones van hun beveiliger Joachim. Het kan niet anders dan dat ze allemaal in groot gevaar zijn. Als dat dan maar goed komt… Dit boek wil je het liefst in een ruk uitlezen en dat in combinatie met de fijne schrijfstijl maakt dat we dit boek zeker aanraden om eens te lezen of om iemand cadeau te doen.

Miljonairskind – Het verborgen eiland is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Ilona de Lange

Illustraties: Micky Dirkzwager