Recensie “Thomas Tucker – Ontdekkingsreiziger van beroep”

Linda~ Wat wil jij later worden? Dat is een vraag die door je hele leven regelmatig terug komt en waar je verrassend veel antwoorden op kunt bedenken. Lucas en Eva hebben al een aantal beroepen bedacht die ze later uit willen gaan voeren en het ene beroep is nog leuker dan het andere. Vroeger wilden ze beiden arts worden en automonteur. Eva wilde nog een tijd tandarts worden en Lucas helikopterpiloot in dienst. De huidige update is dat Eva heel graag de vrouwelijke Freek Vonk wil gaan worden en Lucas lijkt het geweldig om politieagent worden. Ik vind het ontzettend leuk om te zien hoe ze tot hun ideeen komen en wat ze bedenken om hun doel te gaan bereiken. Hoe de kinderen nu zijn denk ik inderdaad wel dat het mooie beroepen zijn die bij ze passen. Of ze deze beroepen daadwerkelijk uit gaan voeren zullen we maar even afwachten. Ze hebben gelukkig nog een aantal jaren de tijd om er over na te denken en wat mij betreft maakt het niet uit wat ze worden. Wel wil ik dat ze hun best er voor doen en goed opletten op school. Het belangrijkst vind ik dat ze straks een beroep kiezen dat ze leuk vinden en waar ze voor werken om hun doelen te behalen. Het volgende boek sluit perfect aan bij de kinderboekenweek van dit jaar: Worden wat je wil.

Thomas Tucker – Ontdekkingsreiziger van beroep

Het boek neemt verschillende onderwerpen en thema’s onder de loep. Zo komt niet alleen vriendschap aan bod maar alle elementen daar omheen. Lucas vindt het een mooi boek om te lezen en leert zo meer over vriendschap, geheimen die je met vrienden deelt maar ook het op avontuur gaan met vrienden. Dit boek neemt je mee op een spannende reis waarin een deel van de missie van Apollo 11 wordt besproken. Wat dat betreft zitten er zeker leerzame aspecten aan het boek. Het boek leest erg prettig weg en het kost hem dan ook niet al te veel moeite om het boek te lezen, op sommige woorden na dan. Op een dag staat er een jongen op het dak van de school. Zijn naam is Thomas Tucker en in een mum van tijd weet iedereen wie hij is. Hij is namelijk erg stoer, heeft nergens schrik voor en dat maakt dat iedereen bevriend met hem wil zijn. Toch gebeuren er allemaal rare dingen sinds die Thomas in de klas zit en Tak is van plan om het tot op de bodem uit te zoeken. Ook al betekent dit dat hij op plekken moet komen waarvan hij weet dat hij van zijn ouders absoluut niet mag komen. Zoals ik al zei is het een boek vol avontuur en vooral de maanlanding maakte indruk op Lucas. Daar wilde hij zeker meer van weten. Dit boek is een echte aanrader om jongens aan het lezen te krijgen. Lucas heeft zich geen moment verveeld terwijl hij dit boek las.

Thomas Tucker – Ontdekkingsreiziger van beroep is onder andere te koop bij kinderboeken.nl.

Auteur: Harmen van Straaten

ISBN: 9789025881566