Recensie “Paw Patrol Ik leer al tellen”

Linda~ Op school leren de kinderen van alles en ze komen elke dag met de meest uiteenlopende verhalen thuis. Ze zijn erg enthousiast en gaan met veel plezier naar school net als nichtje Tess. In tegenstelling tot Lucas en Eva zit Tess bij de kleuters dus zij kan mooi aan de slag met materialen die we bij de tweeling gebruikt hebben om dingen te leren. Zo is ze al aan de slag gegaan om te leren strikken en daar doet ze heel erg haar best voor. Kleuren en vormen kon ze natuurlijk al en dus is het tijd voor andere dingen. In de klas zijn ze volop bezig met de cijfers want dat leer je natuurlijk bij de kleuters. Hoewel ze school ontzettend leuk vindt is Tess net als Lucas soms een beetje eigenwijs in dingen en zo heeft zij dat op het gebied van cijfers. Ze weet ze eigenlijk wel maar vindt ze gewoon niet zo leuk. Tja dat kan wel zo zijn maar je zult ze toch echt moeten leren. Het leven bestaat nu eenmaal niet alleen uit leuke dingen. Je kunt de dingen echter wel een stuk leuker maken en dus kregen we voor Tess dit boekje van Paw Patrol om haar extra te motiveren om de cijfers te leren.

Paw Patrol Ik leer al tellen

Dat neefje Sem dol is op Paw Patrol weten we al maar toch vindt ook Tess deze vrolijke honden geweldig. Vooraan in het oefenboek kan ze haar eigen naam opschrijven zodat ze daarna vol goede moed aan de slag kan om de cijfers te oefenen. Het boekje staat vol met verschillende spelletjes waarbij ze gaat leren tellen. Zo leer je bijvoorbeeld groepjes van 3 te maken en daarna te tellen hoeveel groepjes je gemaakt hebt. Ze vindt het geweldig dat er heel wat oefeningen in staan waarbij ze dingen in mag kleuren. Op deze manier is ze spelenderwijs bezig om te leren tellen en dat is wat voor haar blijkbaar goed werkt. In dit boekje leert ze naast tellen de begrippen ‘minst’ en ‘meest’ maar ook de begrippen ‘eerst’ en ‘laatst’. De leukste opdrachten vindt ze de kleuren op nummer waarbij ze de cijfers goed leert herkennen terwijl ze aan het kleuren is. Achteraan in het boekje zit een verrassing want als je alle opdrachten voltooid hebt heb je natuurlijk wel iets verdiend. In het boekje zit namelijk een echt diploma waar je je naam op mag schrijven. Deze kun je naderhand uit het boekje halen en ergens neerzetten of hangen. Dat is toch de ultieme beloning voor al dat harde oefenen? Tess is in elk geval heel blij maar haar oefenboekje en dankzij de leuke prijs is dit een ware cadeautip voor de feestdagen zoals bijvoorbeeld in de schoen, pakjesavond of voor onder de kerstboom. Of wat dacht je voor een zwemdiploma? Het zijn allemaal ideeën ter inspiratie.

Paw Patrol Ik leer al tellen is onder andere verkrijgbaar bij Bruna.

ISBN: 9789044760866

32 pagina’s