Recensie “Kerstmis in de straat”

Linda~ Voor ons is de gezelligste periode van het jaar aangebroken want we zijn helemaal verzot op deze sfeervolle periode. Het was al een klein beetje begonnen met Halloween en dat wordt dan gevolgd door Sinterklaas. Het Sinterklaasjournaal is zo ongeveer het startschot voor de sinterklaasperiode en dat vinden ze dan helemaal geweldig. Deze periode is niet alleen leuk voor de kinderen, ikzelf vind het ook erg leuk. We beginnen dan met het versieren van het huis tot in de kleinste details. Hoewel de kinderen het grote geheim weten vinden ze het nog steeds erg leuk om te versieren. Ondanks het feit dat ik Sinterklaas heel leuk vind is mijn meest favoriete periode toch de kerstperiode. Het feit dat het huis versierd is met vrolijke lampjes en dat het niet meer zo donker in huis is maakt dat ik het geweldig vind. Met wat kussens, decoraties en kaarsjes maken we de aankleding dan helemaal compleet. En dan hebben we het nog niet eens over de kerstboom zelf want deze was vorig jaar helemaal in de stijl van Harry Potter. Wat we een echte aanrader vinden in deze periode is het op zoek gaan naar de mooiste kerstverlichting buiten. De ene straat is nog mooier versierd dan de andere straat. In sommige straten werken mensen zelfs samen om er een prachtig geheel van te maken. Na zo’n wandeling vinden we het altijd heerlijk om er een mooi boek bij te pakken en op te warmen met een kop warme chocomelk. Vandaag laten we een boek zien dat hier helemaal bij aansluit.

Kerstmis in de straat

Wij zijn duidelijk niet de enigen die dol zijn op kerst. Om te beginnen heeft het boek een bijzondere vorm, namelijk in de vorm van een huis met winkel eronder. De dieren uit dit bijzondere boek zijn volop bezig met de voorbereidingen voor het gezelligste feest van het jaar. Alles wat je nodig hebt voor een goed kerstfeest wordt besproken in dit boek. Voor een feest als dit heb je namelijk allerlei dingen nodig. Om te beginnen zijn de winkels mooi versierd, net als de huizen in de straat. Niet alleen bouwen ze de leukste sneeuwpoppen, ook kopen de dieren mooie cadeaus voor elkaar want dat hoort er nu eenmaal bij. Zoals ik al zei is het een heel bijzonder boek want je kunt het helemaal uitklappen als een accordeon. Op deze manier kun je het boek ergens neerzetten ter decoratie en kun je de hele dag door genieten van de gezelligheid in deze straat. Elke pagina is voorzien van verschillende flapjes waar je achter kunt kijken. Zo kun je niet alleen zien welk dier waar woont maar ook wat ze doen om zich voor te bereiden op de kerstdagen. De dieren genieten net als wij van een kop heerlijk warme chocomelk die ze kunnen kopen in het kraampje in de straat. Ze gaan gezellig samen koekjes bakken, iets wat Lucas en Eva ook graag doen. Naast koekjes kun je natuurlijk een speciale kersttaart maken. Bij deze periode horen kerstmuziek en kerstliedjes om samen mee te zingen net zoals de kerstkoortjes dat altijd doen in films. Wist je dat je elkaar mag kussen als je samen onder een maretak staat? Het is een feest om te zien hoe de dieren hun kerstboom kopen en gaan versieren. Hoe bereid jij je voor op deze gezellige periode?

Kerstmis in de straat is onder andere te koop bij Bruna.

Auteur: Ingela P. Arrhenius

ISBN: 9789025775452